نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 11:01

رنجی که نخل‌کاران بوشهر و دشتستان می‌کشند غیرقابل وصف است

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به اینکه دلال‌ها دست رنج نخل کاران استان بوشهر و دشتستان را به ثمن بخس می‌برند، گفت: اگرچه رنج نخل کاران غیرقابل وصف است اما متأسفانه هیچ فریادرسی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ شهریورماه) مجلس در تذکری با بیان اینکه ما نباید یک شورای نگهبانی در داخل مجلس درست کنیم، گفت: کسی حق دخالت در کار شورای نگهبان را ندارد چرا که خود شورای نگهبان متولی این است که بررسی کند پیشنهاد ما مطابق قانون اساسی است یا خیر؟ یا برخلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است یا خیر؟ بنابراین دوستان همکار حتی اگر حقوقدان هستند بهتر است در کار شورای نگهبان دخالت نکنند.

وی خطاب به رئیس مجلس بابت رنجی که نخل کاران استان بوشهر و دشتستان می کشند تذکر داد و افزود: به واقع نخل کاران استان حال و روز بدی دارند چرا که یک مشت دلال به جان مردم افتاده و ثمره یک سال زحمت کشاورزان را به ثمن بخس می‌برند و هیچ فریادرسی هم نیست چرا که یک سال است هرقدر فریاد می زنیم که به داد کشاورزان و نخل کاران برسید اما کسی توجهی نمی‌کند و آنها در حال نابود شدن هستند لذا از شما رئیس مجلس خواهش می‌کنم فکری به حال آنها کنید چرا که ما داریم از دوستان دولتی ناامید می‌شویم.

گفتنی است در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: اگر مصوبات ما با سیاست‌های قانونگذاری یا سیاست‌های کلان کشور مغایرت داشته باشد نباید آنها را تصویب کنیم یا وقت مجلس را بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495882

مهمترین اخبار ایران و جهان: