نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 20:52

پیگیری و رفع مشکلات مدارس اهواز قبل از آغاز سال تحصیلی جدید

اهواز- سرپرست فرمانداری اهواز بر پیگیری و رفع مشکلات مدارس شهری و روستایی قبل از بازگشایی توسط مدیران آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شهرستان اهواز و… تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده بعد از ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز تاکید کرد: مشکلات مدارس این شهرستان قبل از شروع سال تحصیلی پیگیری و رفع شوند.

وی ادامه داد: مانور آماده سازی مدارس قبل از شروع ماه مهر و بازگشایی برگزار شود تا مشکلی برای دانش آموزان وجود نداشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز افزود: مشکل کمبود معلمان باید پیگیری شود تا کلاس درس بدون معلم در شهرها و روستاهای اهواز نداشته باشیم.

موالی زاده در خصوص مسائل ترافیکی افزود: نواقص و موارد لازم به ویژه نقاط ترافیکی توسط راهنمایی و رانندگی شهرستان اهواز احصا و به دبیرخانه شورای آموزش و پرورش گزارش شود.

وی بر همکاری همه ادارات و دستگاه‌ها در راستای رفع مشکلات تاکید کرد و ادامه داد: اگر ادارات و دستگاه‌ها برای رفع مشکلات در تلاش باشند و برای مردم نمود داشته باشد، با وجود مشکلات هم تحمل می‌کنند و نارضایتی به وجود نمی‌آید.

موالی زاده بر استفاده از ظرفیت افراد صاحب نظر در بهبود کیفیت آموزشی شهرستان اهواز تاکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت آموزشی مطالبه ما است و اگر کیفیت آموزشی این شهرستان بالا باشد دیگر مناطق از اهواز الگو می‌گیرند. لذا نباید غفلت کنیم و برای رفع مشکلات جهادی کار کنیم.

سرپرست فرمانداری اهواز به سرویس مدارس و دغدغه خانواده‌ها در این خصوص اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم برای سرویس مدارس در شهرها و روستاها از سوی مدیران نواحی اهواز اندیشیده شود تا نواقص سال‌های آینده برطرف شود.

موالی زاده ادامه داد: در سال‌های گذشته مشکلات سرویس مدارس در شهرها و روستاهای اهواز برای دانش آموزان و خانواده آنها نارضایتی ایجاد کرد. امسال باید با برنامه‌ریزی قبل از شروع مدارس این مشکلات رفع شود.

وی به کمبود امکانات در برخی از مدارش شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات مدارس از ظرفیت خیرین استفاده شود. مدارش گسترده و منابع محدود است اما نباید در انتظار بمانیم. مدیران آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شهرستان اهواز پیگیر این موضوع هستند. دیگر ادارات و دستگاه‌ها باید همکاری و پشتیبانی کنند.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: مدیران آموزش پرورش نواحی چهارگانه اهواز در اسرع وقت جلسات هماهنگی با شهرداران مناطق برگزار کنند و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات اطراف مدارس اندیشیده شود.

موالی زاده به مشکلات مدارس روستایی اهواز اشاره کرد و افزود: بخشداران ملزم هستند تا مشکلات مدارس را احصا و برای رفع آنها پیگیری کنند. تعطیلی کلاس درس در مدارس روستاهای اهواز و یا ترک تحصیل دانش آموزان به علت کمبود امکانات پذیرفتنی نیست.

وی بر اهمیت موضوع بهداشت و سلامت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: موضوع بهداشت و سلامت بسیار مهم است، مراکز بهداشت شرق و غرب شهرستان اهواز تیم‌های گشت خود برای شناسایی و پیگیری برای رفع مشکلات به ویژه اطراف مدارس را فعال کنند و با مدیران مدارس جلساتی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487138

مهمترین اخبار ایران و جهان: