نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 21:43

کلینیک تنفسی بیمارستان هاجر(س) شهرکرد تجهیز می‌شود

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بر لزوم آماده‌باش بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سرپایی و مراکز خدمات جامع سلامت در جهت کاهش خطرات احتمالی شیوع سویه جدید تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت کلینیک‌های سرپایی در شناسایی و ارائه خدمات به بیماران مشکوک و علامت‌دار، تجهیز و آماده‌سازی فضای فیزیکی کلینیک تنفسی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی ضمن اشاره به تشکیل چهارمین جلسه ستاد دانشگاهی کرونا، از اتخاذ تدابیر لازم در پی خطر شیوع سویه جدید XBB خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اهمیت کلینیک‌های سرپایی در شناسایی و ارائه خدمات به بیماران مشکوک و علامت‌دار، تجهیز و آماده‌سازی فضای فیزیکی کلینیک تنفسی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد در اولویت است.

احمدی ضمن تاکید بر تامین و پیش‌بینی داروهای مورد نیاز، اظهار داشت: عدم تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها توسط پزشکان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرپایی برای جلوگیری از بروز مقاومت‌های دارویی و عوارض مربوطه ضروریست.

وی تاکید کرد: آموزش، اطلاع‌رسانی و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله اجتماعی در تمامی حوزه‌ها و محیط‌های آموزشی الزامیست.

احمدی ضمن ارائه گزارش اپیدمیولوژی و سیر بیماری آنفلوآنزا و کرونا طی هفته‌های اخیر بر اساس میزان بیماران بستری و سرپایی، تعداد نمونه‌های اخذشده، تعداد بیماران مبتلا به کرونا و آنفلوآنزا و میزان پوشش واکسیناسیون کووید_۱۹ و آنفلوآنزا در گروه‌های مختلف سنی، بر لزوم آماده‌باش بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سرپایی و مراکز خدمات جامع سلامت در جهت کاهش خطرات احتمالی شیوع سویه جدید در انتهای دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه تاکید کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان، ترغیب و تشویق افراد بالای ۱۸ سال به‌ویژه افراد بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشارخون و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی را جهت تزریق دز یادآور واکسن کرونا، حداقل ۶ ماه بعد از تزریق دز قبلی ضروری دانست.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 955738

مهمترین اخبار ایران و جهان: