نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 14:58

هنوز تفکر ۹ دی بر ملت ایران حاکم است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حماسه ۹ دی را یک فرهنگ عزت‌خواهی، بیگانه‌ستیزی و باطل‌ستیزی دانست و گفت: در حوادث اخیر ثابت شد همچنان تفکر ۹ دی بر ملت ما حاکم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابراهیم عزیزی صبح امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی گفت: این حماسه عاشورایی مردم، نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار ملت ایران و روز جریان‌شناسی و حق و باطل‌شناسی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی علت ماندگاری این روز را تأسی از مکتب عاشورا دانست و افزود: در ۹ دی امت اسلام در عمل ندای هل من ناصر امام حسین(ع) را پاسخ داد.

عزیزی با اشاره به اینکه این حماسه، نماد بصیرت، استقلال و عزت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند، بیان داشت: این ملت در جان‌فشانی تردیدی به خود راه نداد و در استان ولایت‌مدار چهارمحال و بختیاری نیز شهدای زیادی تقدیم انقلاب شد.

وی اظهار داشت: مردمِ همراه با فریاد رسای خود اعلام کردند که اگر زیاده‌خواهان، زورگویان و سلطه‌گران عالم بخواهند در برابر ارزش‌ها و آرمان‌هایشان بایستند، در برابر تمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی پیچیده‌ترین فتنه نظام سلطه را خنثی کرد، توضیح داد: ملت ایران با تکیه بر بصیرت، اتحاد، وحدت و تبعیت از مقتدای خود، خالق این یوم‌الله شد.

عزیزی این روز را روز غلبه جنود خدا بر جنود شیطان دانست و افزود: در سالروز این نمایش اقتدار ملت بزرگ ایران علیه بدخواهان، با رهبر فرزانه انقلاب و شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی تجدید بیعت می‌کنیم.

وی نماد شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» را حماسه ۹ دی عنوان کرد و بیان داشت: حقیقتا در این روز عرق شرمی را که از ماجرای سقیفه و کوفه بر پیشانی مسلمانان نشسته بود، پاک و به عزت و شرف اسلام تبدیل کردیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مختار ثقفی بود در مقابل خالقان این حماسه بزرگ سر تعظیم فرود می‌آورد، خاطرنشان کرد: این خروش عظیم از سراسر کشور، فتنه بزرگ دشمن را خنثی کرد.

عزیزی این حماسه را یک فرهنگ عزت‌خواهی، بیگانه‌ستیزی و باطل‌ستیزی دانست و تصریح کرد: ۹ دی یک حرکت سیاسی یا راهپیمایی صرف نبود، و اگر بگوییم در این روز یک جریان سیاسی، جریان سیاسی دیگری را از میدان خارج کرد، این حرکت را کم‌ارزش کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی مانند دفاع مقدس برای تمام مسلمانان عالم تاریخ‌ساز شده است، مطرح کرد: مقابله با تحریم‌ها نیز به همه دنیا درس مقاومت و ایستادگی داد.

رفع مشکلات اقتصادی از موضوعات اولویت‌دار کشور است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله موضوعات اولویت‌دار کشور است.

عزیزی افزایش اقتدار نظام، تقویت باور به جنگ نرم و کنار رفتن نقاب‌ دشمن را از دیگر برکات این روز عنوان کرد.

وی در خصوص حوادث اخیر گفت: اغتشاشات خیابانی و حلقه‌ای اخیر برای پیش بردن اهداف مهمتری بود و این آشوب‌ها برای یک جنگ ترکیبی، ادراکی و شناختی تمام‌عیار برنامه‌ریزی شده بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۷ جریان اپوزیسیون در تیرماه سال جاری علیه ایران اجلاس تشکیل دادند، اظهار کرد: منافقین کوردل نیز برای اولین بار در این اجلاس شرکت کردند و همگی فقط به این نتیجه رسیدند که برای حفظ اسرائیل و آمریکا راهی جز مقابله با ایران وجود ندارد.

عزیزی ادامه داد: این جنگ را از اقتصاد و تنش آبی و... آغاز کردند و به جنگ اجتماعی رساندند.

وی با اشاره به اینکه جریان زر و زور و تزویر علیه ایران جمع شده‌اند، بیان کرد: با همه این اوصاف باز هم ملت رشید ایران در این جنگ شناختی نیز ماهیت شیطانی دشمن را شناخت و توانست هوشمندانه با آن مقابله کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مدارا را در جریانات اخیر یک راهبرد دانست و افزود: دشمن در ماجرای زندان اوین توطئه‌های بزرگتری در سر داشت که هوشمندانه مدیریت شد و ناکام ماند.

عزیزی با بیان اینکه در حوادث اخیر ثابت شد همچنان تفکر ۹ دی بر ملت ما حاکم است، مطرح کرد: مکتب حسینی خالق این حماسه بود.

وی با اشاره به اینکه این ملت هرگز منفعل نخواهد شد، تصریح کرد: در فتنه‌های اخیر نه تنها پاسدار ارزش‌های اسلام هستیم بلکه با هر تفکر براندازی برخورد می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حمایت، حضور، ایستادگی و شجاعت بانوان و زنان ایران، خطاب به سلطه‌گران به‌ویژه پرچم‌دار سلطه یعنی آمریکا گفت: اگر به آرامش ملت ما خدشه وارد کنید، آرامش را از شما سلب می‌کنیم و اگر به امنیت ما چشم بدوزید، امنیت را از شما می‌گیریم.

عزیزی ضمن ابراز امیدواری برای شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات معیشتی، خاطرنشان کرد: اگر دشمن به اصول و آرمان‌های این ملت چشم بدوزد، مردم ولایت‌مدار و آگاه ایران علی‌رغم مشکلات معیشتی، بیکاری و... خواب را از چشم دشمن خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به تحرکات اخیر دشمن، بیان کرد: جریان سلطه پوشالی، عناصر شیطانی، غارتگران و کسانی که دستشان به خون بی‌گناه آغشته است بیش از پیش جلوی مردم ایران و جهان رسوا شدند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به‌عنوان عضوی از خانه ملت به این مردم افتخار می‌کنم و معتقدم خدمت شبانه‌روزی و صادقانه تنها جوابی است که مسئولان می‌توانند در قبال این حضور و حماسه‌آفرینی به مردم غیور بدهند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 942238

مهمترین اخبار ایران و جهان: