نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 00:49

76 پروانه استاندارد اجباری در سمنان صادر شد

76 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در سال جاری در استان سمنان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ربابه عمادی، رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان سمنان امشب در نشست صدور استانداردهای جدید اظهار کرد: علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و همچنین اطمینان خاطر در مصرف‌کننده است.

وی عنوان کرد: در 9 ماهه سال 1401 در اداره کل استاندارد استان سمنان، تعداد 76 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی استان صادر شد.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان سمنان با اشاره به این‌که پروانه‌های صادر شده در صنایع ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و مکانیک و فلز شناسی بوده است، خاطرنشان کرد: هر قدر در زمینه استانداردسازی محصولات و خدمات در جامعه تلاش و کوشش شود، موجبات رشد اقتصادی کشور بیشتر فراهم می‌آید.

عمادی تصریح کرد: در 9 ماهه امسال، 93 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی ابطال، 226 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی تمدید و 16 فقره پروانه اجباری تعلیق شد.

وی با اشاره به اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، خواستار توجه به این مهم از سوی تمام افراد به‌ویژه واحدهای تولیدی و خدماتی شد.

مراکز عرضه استان سمنان، زیر چتر نظارتی بازرسان

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان نیز اظهار کرد: پنج هزار و 998 فقره بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان سمنان در نه ماهه ابتدای سال جاری انجام شد.

مجید حیدریان افزود: طرح «طاها» مخفف طرح اجرای هماهنگ استاندارد است که بر اساس این طرح در 9 ماهه امسال، 208 فقره نمونه‌برداری از سطح بازار در استان صورت گرفته است.

حیدریان گفت: طی بازرسی طرح طاها که هدف از آن کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد است، کارشناسان استاندارد و شرکت‌های بازرسی به واحدهای صنفی مراجعه کرده و در صورت مشاهده کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، اقدام به ردیابی کالای مذکور و در صورت لزوم برخورد قانونی با واحد خاطی می‌کنند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 946638

مهمترین اخبار ایران و جهان: