نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 14:28

استفاده از زنجیر چرخ در جاده‌های کوهستانی استان سمنان الزامی شد

سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان، گفت: با توجه به بارش سنگین برف در استان، تردد در تمام جاده‌های کوهستانی و محورهای مواصلاتی برف گیر، نیازمند استفاده از زنجیر چرخ است.

سرهنگ موسی بزرگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بارش سنگین برف از بامداد امروز، تقریباً تمام محورهای اصلی استان سمنان را تحت الشعاع خود قرار داده است، تاکید کرد: با تلاش راهداران تاکنون هیچ جاده‌ای به جز محور رامیان از اولنگ، مسدود نیست.

وی با بیان اینکه تردد در تمام راه‌های مرتفع و کوهستانی و همچنین برف گیر استان سمنان با زنجیر چرخ میسر خواهد بود، ابراز کرد: استفاده از زنجیر چرخ نه تنها الزامی بلکه اجباری است و مأموران پلیس راه به خودروهایی که زنجیر چرخ همراه نداشته باشند، اصلاً اجازه ورود و تردد در محورهای کوهستانی استان سمنان مانند خوش ییلاق، آهوان و… را نخواهد داد.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه بارش برف محورهای استان را لغزنده کرده است، گفت: احتمال تصادفات در این شرایط به بیشترین میزان خود خواهد رسید لذا همراه داشتن زنجیر چرخ از این بابت توصیه می‌شود.

بزرگی با بیان اینکه در این نوع شرایط جوی، رعایت فاصله مطمئن طولی، سرعت و همچنین عدم تعجیل در حرکت خودروها، می‌بایست مورد نظر رانندگان قرار گیرد، بیان داشت: در شرایط لغزندگی می‌بایست تا سه برابر حد معمول، فاصله طولی با خودروی جلوتر، حفظ شود.

وی با بیان اینکه اطمینان از سلامت بخاری، برف پاک کن و همراه داشتن سوخت کافی و لباس گرم، غذای خشک، پتو و دیگر مایحتاج فصل سرما، از دیگر توصیه‌هایی است که به رانندگان می‌شود، گفت: از مردم می‌خواهیم که در صورت عدم لزوم و اجبار، وارد محورهای کوهستانی استان نشوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 956782

مهمترین اخبار ایران و جهان: