نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 14:09

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در زنجان/ درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایین است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر سیر صعودی بیماران بستری در بیمارستان‌ها طی یک ماه گذشته گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک پایین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در کشور اظهار کرد: آمار فوتی سویه جدید ویروس در کشور طی روز گذشته پنج مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح وضعیت کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا افزود: خوشبختانه در حال حاضر کشور شهر قرمز کرونایی ندارد و تعداد شهرهایی که نارجی هستند هم چهار و شهرهای به نسبت پرخطر یا زرد هم 62 شهر است و بقیه شهرها که 382 مورد هستند هم در حال حاضر آبی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای سلطانیه، طارم و ایجرود در نقشه کرونایی کشور زرد هستند، تصریح کرد: رنج روزانه بستری در بیمارستان در دو هفته اخیر صفر تا 6، میانگین بستری در یک هفته اخیر 3.7 و میانگین بیماران تحت درمان هم 2.2 درصد گزارش شده است.

بختیاری با تاکید بر سیر صعودی بیماران بستری در بیمارستان‌ها طی یک ماه گذشته گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک پایین است و زیرساخت‌های تهویه در مدارس نامناسب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ایام شیوع ویروس‌ها گفت: دانشگاه همه اقدامات لازم را برای مواجهه با شیوع گسترده ویروس را انجام داده است، منتهی با توجه به کمبودها، اگر همه‌گیری وسیع باشد، ممکن است  کمبودهایی روی دهد بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها برای تامین سهمیه استان استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از آمادگی همه مراکز برای واکسیناسیون خبر داد و گفت: آمار مراجعان بالا نیست و اگر مراجعه افزایش یابد از امکانات دیگر دستگاه‌ها برای واکسیناسیون استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر فراهم کردن امکانات لازم برای بیماریابی تصریح کرد: همه واکسن‌های تولید داخل و همچنین واکسن سینوفارم در مراکز بهداشتی استان موجود است و برای رفع نیازها با وزارت بهداشت هماهنگی لازم به عمل آمده است.

بختیاری آمار بیماران بستری کرونایی استان را در حال حاضر 18 نفر اعلام کرد و افزود: دو نفر از این آمار جدید هستند و در مورد رنگ‌بندی هم خود ما معترض هستیم، چرا که این رنگ‌بندی بر اساس کد ملی و در سطح کلان انجام می‌شود از این رو خیلی از مبتلایان اصلا ساکن در شهرستان مورد نظر نیستند ولی در رنگ‌بندی لحاظ می‌شوند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 960382

مهمترین اخبار ایران و جهان: