نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 10:16

دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در ایران امکان تحصیل رایگان و بدون دغدغه را دارند

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در ایران امکان تحصیل رایگان و بدون دغدغه را دارند.

ناصر قفلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به ورود و اسکان یک‌میلیون نفر از افاغنه در کشور اظهار داشت: برای ساماندهی آموزشی دانش‌‌آموزان اتباع افغانستانی به احداث 2 هزار و 500 کلاس درس در کل کشور احتیاج داریم و برای ساخت این تعداد کلاس برای کل فرزندان افغانستانی به 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت عالی بین جامعه خیران، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: اگر سایر خیران و دستگاه‌های دولتی هم از این 3 نهاد حمایت کنند، می‌توانیم با سرعت بیشتری برای دانش‌آموزان اتباع افاغنه در کشور کلاس‌ها و مدارسی را احداث کنیم.

قفلی اضافه کرد: بسیاری از اتباع افغانستانی که به کشور ما مهاجرت کرده‌اند، خواه یا ناخواه جزو نیروها و منابع انسانی کشور ما به حساب می‌آیند و برای اینکه بتوانند بهترین نقش را در توسعه کشور ما ایفا کنند، نیازمند آموزش و تحصیل در همه سطوح هستند و بدون شک اگر فرزندان اتباع تحصیل‌کرده و فرهیخته باشند، می‌توانند ما اتباع هند در اروپا به توسعه کشور کمک زیادی کنند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: خوشبختانه سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور همکاری خیلی‌خوبی با جامعه خیران مدرسه‌ساز برای توسعه فضاهای آموزشی ویژه اتباع خارجی دارد و همه همت خیران مدرسه‌ساز این است که در کنار محرومان ایرانی به جامعه محروم اتباع هم توجه کنند و امکان تحصیل رایگان و بدون دغدغه را برای آنها مهیا کنند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان اتباع افغانستانی که امروز در 4 مدرسه استان قزوین و به ویژه در شهر اقبالیه تحصیل می‌کنند، سرمایه‌های کشور ما محسوب می‌شوند و امیدواریم که در آینده استادان دانشگاه، مهندسان و پزشکان آینده جامعه ما باشند. ضمن اینکه اگر به کشور خود برگردند هم می‌توانند یک کشور مسلمان را آباد کنند و موجب رشد ارتباطات بین ایران و افغانستان شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 972182

مهمترین اخبار ایران و جهان: