نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 17:21

برگزاری اجتماع «دختران زینبی» ایام الله دهه فجر در همدان

همدان-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از برگزاری اجتماع «دختران زینبی» طی ایام الله دهه فجر در همدان خبر داد و گفت: در این ایام ۱۰۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه ستاری نوید ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت کمیته زنان و خانواده استانداری همدان طی دهه فجر امسال اظهار کرد: دهه فجر امسال تقریباً ۱۰۰ عنوان برنامه در استان توسط این کمیته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با علما، بزرگان، پیشکسوتان و ائمه جمعه، افتتاح بازارچه‌ها، برگزاری نمایشگاه مدرسه و انقلاب و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی اقتصادی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، جشن‌ها و پنل‌های علمی از جمله برنامه‌های دهه فجر امسال است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان بیان کرد: برگزاری نشست‌های گفتمان‌ساز، معرفی الگوهای برتر، تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان و خانواده، پیشرانی زنان در انقلاب اسلامی در برنامه دهه فجر امسال است.

وی از برگزاری اجتماع دختران زینبی خبر داد و افزود: برگزاری نهضت پیشرفت بانوان، «روایتگری جهاد تبیین»، مسابقات فرهنگی ورزشی، هنری در قالب‌های متعدد، برپایی میز خدمت با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، جشن عبادت برای دختران و اهدا جوایز به مادران دارای سه فرزند از دیگر برنامه‌های این ایام است.

ستاری نوید به برگزاری طرح «حال خوب مادری» با حضور مادران و برگزاری جشن‌هایی فاخر برای آنها در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت پرشور قشر عظیم زنان استان در امر برنامه‌ریزی و برگزاری هر چه باشکوه طرح مناسبت‌های ملی، انقلابی و آئین بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و نیز آشناسازی هرچه بیشتر آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان و معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی به عنوان الگوی سوم مدنظر است.

وی فراهم‌سازی زمینه مشارکت و حضور فعالانه زنان در برگزاری مناسبت‌ها و نیز تبیین نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را مهم برشمرد و گفت: تبیین دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و … زنان پس از انقلاب اسلامی در این ایام حائز اهمیت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان به بهره مندی از ظرفیت تشکل‌های دولتی و غیر دولتی مرتبط با حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و افزود: انجام هماهنگی در جهت استفاده از توانمندی علمی، هنری و فرهنگی زنان به منظور نمایش خلاقیت‌های آنان و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تدوین و اجرای برنامه‌های مناسب به منظور آشنایی هرچه بیشتر زنان با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان از جمله موضوعات مورد توجه است.

وی در پایان بیان کرد: معرفی و تجلیل از زنان تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سازندگی استان و بهره‌مندی از استطاعت‌های هنری زنان استان در جهت نشاط آفرینی و امید افزایی مناسبت‌ها مدنظر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020638

مهمترین اخبار ایران و جهان: