نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 13:14

افزایش مجدد آمار کرونا/ تعداد بستری ها در گلستان سه رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از بستری ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: آمار بستری‌های کرونایی در گلستان دوباره سه رقمی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، دکتر سعید گل فیروزی در جمعی از خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت کرونا در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که این تعداد نسبت به ۴۸ ساعت گذشته با ۱۵ نفر افزایش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در گلستان دچار نوسان است، افزود: در حالی که در روز پنج شنبه آمار مبتلایان به کرونا دو رقمی بود و ۹۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری بودند متاسفانه این تعداد در شبانه روز گذشته مجدد سه رقمی شد و این ویروس ۱۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: از بین مبتلایان به ویروس کرونا ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۹ نفر از آنها به دلیل وخامت حال از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از موج جدید کرونا را ضروری دانست و ابراز داشت: مردم علاوه بر استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها از تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا غافل نشوند.

گل‌فیروزی با اشاره به تأثیر تزریق واکسن بر روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا، تأکید کرد:  براساس مطالعات انجام شده احتمال فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن تزریق نکردند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده است با این وجود تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در برخی از افراد رضایتبخش نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 960138

مهمترین اخبار ایران و جهان: