نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 12:06

مدیران اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد برای حمایت از سرمایه‌گذاران چه برنامه‌ای دارند؟

استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه نیازمند حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های اقتصادی است و باید دید مدیران اقتصادی چه برنامه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاران دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه و پیشرفت نیازمند جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف از جمله بخش اقتصادی است و با تغییر و تحول در حوزه اقتصادی باید دید مدیران این حوزه چه برنامه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاران دارند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی استان با دارا بودن همه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری عملیاتی و در حال فعالیت است.

سهیل مرادنژاد به شرایط خاص حاکم بر اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و افزود : شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک دستگاه حمایتی رسالت فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد که با فراهم کردن نیازهای صنایع ، به مکانی مناسب برای استقرار واحدهای تولیدی تبدیل شده است .

مرادی‌نژاد بیان کرد: کمک به سرمایه‌گذاری و استقرار سرمایه‌گذار در استان و شهرستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار از اهداف و افق توسعه آتی استان است که دنبال خواهیم کرد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به واگذاری‌های سنوات گذشته گفت : در سطح شهرک‌های صنعتی استان علی‌الخصوص مناطق تقاضا محور دو شهرستان بویراحمد و گچساران مشکلات کمبود عرصه‌های صنعتی را داریم که در صورت عدم پیش بینی در بازه زمانی چند سال آینده با بحران اساسی مواجهه خواهیم شد.

همچنین ضامن‌فر مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای حمایت ویژه از سرمایه گذاری ، حدنصاب و توان مالی اشخاص در واگذاری عرصه های صنعتی بررسی و اجرایی شود.

مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره‌ به اهمیت تملک اراضی جدید در توسعه گفت: در مجموعه استانداری و معاونت اقتصادی عزم و اراده برای تملک اراضی جدید بر مبنای آمایش سرزمین و عدالت در شهرستان‌ها مد‌نظر است.

ضامن فر در ادامه با اشاره به پاسخگویی روزانه معاون و مدیران کل اقتصادی استانداری گفت: استانداری محل رجوع است رویکرد در حوزه معاونت اقتصادی به سمت صنعت بیشتر و معقول تر است، لذا معاون اقتصادی روزانه با سرمایه‌گذاران و فعالین حوزه اقتصادی ملاقات مستمر دارد و پاسخگوی مطالبات است.

وی در ادامه افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نقش دو سویه حمایتی و اجرایی دارد که باید از این توان به درستی و هوشمندانه استفاده کرد .

ضامن فر در ادامه گفت : مهمترین موضوع در سرمایه گذاری صلاحیت و توان مالی افراد در مسائل اقتصادی است که باید اهلیت اشخاص در صدور مجوز‌ها را سنجید. 

همچنین رضاپور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت : دغدغه‌های حوزه اقتصادی در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت قابل احصاست که با هماهنگی معاون اقتصادی استانداری و تعریف اولویت‌های سرمایه‌گذاری ، ساز و کارهای صدور مجوز و واگذاری اراضی با توجه به محدودیت منابع و با نگاه اقتصادی دیده شود .

رضا پور با اشاره اهمیت سرمایه‌گذاری افزود : ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با کار کارشناسی و ایجاد هماهنگی در تمامی دستگاه‌ها در جهت ترسیم نقشه راه انجام، منابع و محدودیت‌ها با نگاه اقتصادی دیده شود .

 وی با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای توسعه از اولویت‌های مهم رفع محرومیت از چهره شهرستان‌های امور اقتصادی استانداری است عنوان کرد: بر اساس درخواست بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان و با توجه به قابلیت‌های شهرستان‌ها تلاش داریم تا متقاضیان با فرصت‌های این شهرستان آشنا و زمینه‌های سرمایه‌گذاری با هدف اشتغال و توسعه منطقه فراهم شود.

 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی خاطرنشان کرد: تسهیلگری و ارایه اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت هر شهرستان با توجه به نیاز سرمایه‌گذار و کمک به تامین زیر ساخت‌ها بر اساس وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی و تسریع در صدور مجوز‌ها از مهمترین مشوق‌ها برای جذب سرمایه‌گذار است که مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت کاری قرار دهند.

رضا پور بیان کرد: تنها راه توسعه صنعتی جذب سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و تامین و تضمین این سرمایه‌گذاری با اجرای برنامه‌های هدفمند، قانونی و تسریع در روند اجرای آن است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 959938

مهمترین اخبار ایران و جهان: