نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 20:01

استمرار و تقویت نظارت در گمرک مرزی بیله‌سوار

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: استمرار و تقویت نظارت‌ها مخصوصا در گمرک مرزی بیله سوار با توجه به حساسیت امور گمرکی در سرنوشت کشور مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر دوشنبه در بازدید از انبارهای گمرکات استان اردبیل اظهار کرد: استمرار و تقویت نظارت‌ها مخصوصاً در گمرک مرزی بیله سوار با توجه به حساسیت امور گمرکی در سرنوشت کشور مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه ارزیابی کردن عملکرد موجود در تعیین تکلیف به موقع اموال به ویژه اموال تملیکی مطلوب بوده است، گفت: لازم است با تشدید نظارت‌ها از هرگونه سو استفاده‌های احتمالی و تخلفات و اعمال مجرمانه فرصت طلبان و سودجویان که در کنار سایر خسارات، موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور نیز می‌شوند، جلوگیری کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با بیان اینکه مشکلات نباید نافی مسئولیت‌ها باشد، افزود: هر مسئول باید تمام توان خود را در حوزه تحت مسئولیت خویش برای مدیریت شرایط بکار بندد و کمبودها و مشکلات توجیهی بر ضعف و کاستی‌های قرار نگیرد.

آفاقی با یادآوری ضرورت تأمین و نصب و راه اندازی دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرک بیله سوار گفت: اقدامات و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان منجر به پیگیری قوه قضائیه از وزیر اقتصاد و دارایی و حصول نتایج مثبت شده است.

پرویز تقوی، مدیرکل گمرکات استان اردبیل نیز گمرکات استان اردبیل را به واسطه گمرک مرزی بیله سوار جزو یازده حوزه نظارت گمرکات کشور و نهمین گمرک ترانزیتی از ۱۶۴ گمرک عنوان کرد و گفت: در ۹ ماه گذشته از سال، حدود ۲۰۰ میلیون دلار صادرات در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه دویست دستگاه، ترانزیت وجود دارد، ادامه داد: در بحث درآمد، استان اردبیل با رشد ۴۲۳ درصدی مواجه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 966182

مهمترین اخبار ایران و جهان: