نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 12:28

ماموریت‌های کرونایی اورژانس نرمال است/ افزایش پایگاه‌های اورژانس بانوان در کشور

رئیس اورژانس کشور گفت: در حال حاضر ماموریت‌های کرونایی اورژانس در کشور نرمال است و هنوز زیاد نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر میعادفر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ماموریت‌های کرونایی اورژانس در کشور نرمال است و هنوز زیاد نشده است.

وی بیان داشت: از دو سال قبل در رشته فوریت‌های پزشکی که دانشجو جذب می‌کند بخشی به بانوان اختصاص داده شده است و آموزش می‌بینند و  به نظر می‌رسد تا سال آینده اولین گروه فارغ التحصیلان را داشته باشیم.

رئیس اورژانس کشور از راه‌اندازی پایگاه اورژانس شهری بانوان در کلان‌شهرها و فعالیت  ۴ پایگاه بانوان در تهران خبر داد و تصریح کرد: مشکل‌مان در این بخش مربوط به فضای فیزیکی است، زیرا  پایگاه های بانوان باید تیم‌سه نفری داشته باشند. حتما یک آقا هم تیم را برای رانندگی و کارهای سخت فیزیکی همراهی کند، بنابراین  باید فضای ساختمان طوری باشد که فضای مجزا در اختیار آنها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کرمان نیز قرار است  پایگاه پایلوت برای بانوان راه‌اندازی شود و  بر اساس نیاز توسعه یابد.

میعادفر افزود: فعالیت پایگاه اورژانس بانوان از  هشت صبح تا هشت شب است و با توجه به شرایط خاص اورژانس این  فقط در  روز  انجام می‌شود و ۲۴ ساعته نیست.

وی همچنین با اشاره به کاهش مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس، به ارائه آماری در این زمینه پرداخت و ابراز کزد:  تعداد تماس‌های اورژانس زیاد است به علت اینکه آسانی شماره تماس ما موجب می‌شود بعضی‌ها شماره را اشتباه بگیرند.

میعادفر با اشاره به اینکه  سال گذشته ۱۹ میلیون تماس با اورژانس در سراسر کشور داشته‌ایم، گفت: ۵ میلیون‌ تماس منجر به ماموریت شده،  ۵ میلیون‌ تماس هم برای مشاوره پزشکی و پرستاری بوده و  حدود ۵۰ درصد به اشتباه و تعدادی هم‌ مزاحمت‌های تلفنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سیستم اورژانس شماره تماس‌ها قابل نمایش است، تصریح کرد: مزاحمان تلفنی اورژانس را به مراکز قضایی معرفی می‌کنیم که در مرحله اول تلفن‌های آنها مسدود می‌شود و بعد مرحله قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

در همین حال میعادفر با بیان اینکه  هر کشوری براساس نیازهای خود شاخص‌هارا تعریف و مشخص می‌کند، اظهار داشت‌: در حال حاضر ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور داریم و براساس پیش‌بینی‌هایی که کرده‌ایم حدود ۱۴۰۰ پایگاه در کشور عقب هستیم که یک بخش از آن شامل پایگاه‌های شهری و بخشی هم مربوط به پایگاه‌های جاده‌ای است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 967538

مهمترین اخبار ایران و جهان: