نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 17:23

دعوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مردم برای تزریق واکسن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به اینکه بیش از ۶ ماه از تزریق واکسن اکثر مردم گذشته و به نوعی ایمنی در جامعه کم شده است، شهروندان برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی این دانشگاه، سید محمد موسوی میرزایی که به همراه همسر و فرزندانش برای تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا به مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی نجفی گل بیرجند مراجعه کرده بود، از عموم مردم استان برای تزریق واکسن کرونا دعوت کرد.

وی با بیان اینکه شاهد موج جدیدی از زیرسویه‌های جدید کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای غربی و شرق آسیا هستیم افزود: در موج‌های قبلی کرونا، واکسیناسیون به طرز موثر و قابل توجهی بر کاهش میزان مرگ و میر، واگیری، عوارض و شدت بیماری اثرگذار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: برای پیشگیری از این بیماری بهترین اقدام، انجام واکسیناسیون است و توصیه اکید می‌شود گروه‌های پرخطر و افراد مسن حتما این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه کمبود واکسن نداریم گفت: خوشبختانه واکسن‌های تولید داخل به فراوانی وجود دارند و برای انجام واکسیناسیون در دسترس هستند.

موسوی میرزایی همچنین با اشاره به احتمال گسترش موج جدید کرونا در کشور، بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و از مردم خواست تا جای ممکن از حضور غیرضروری در مکان‌های تجمعی و بسته خودداری کنند و فاصله اجتماعی رعایت شود.

با اعلام نشانه‌هایی از ابتلا به سویه‌های جدید کرونا در ایران، زنگ هشدار دوباره به صدا درآمده است و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور رسمی شروع موج هشتم را هرچند خفیف‌تر در زمستان امسال اعلام کرده‌اند.

خراسان جنوبی اواخر شهریور امسال پیک هفتم کرونا را پشت سر گذاشت و همان موقع مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با پیش‌بینی اوج‌گیری مجدد بیماری کووید ۱۹ و اینکه زیر گروه‌های کرونا و آنفلوآنزا در زمستان بیشتر خواهد شد، بر تکمیل واکسیناسیون تاکید کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هفته گذشته اعلام کرد: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا، امکان تزریق واکسن در تمامی مراکز بهداشت استان خراسان جنوبی در ساعات کاری فراهم است.

مجید شایسته گفت: از آغاز طرح واکسیناسیون سراسری بیماری کووید - ۱۹ در بهمن سال ۱۳۹۹ تاکنون ۵۹۰ هزار و ۶۱۳ نفر در خراسان جنوبی دز اول، ۵۳۵ هزار و ۲۲۱ نفر دز دوم، ۲۲۸ هزار و ۳۷۱ نفر دز سوم، ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر دز چهارم و ۴۷ نفر دز پنجم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

با توجه به این آمار هنوز جمعیت قابل توجهی از مردم خراسان جنوبی دزهای چهارم و پنجم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

همچنین براساس جدیدترین رنگ‌بندی نقشه کرونایی کشور، بشرویه با تغییر رنگ از آبی (کم خطر) به نارنجی (پرخطر)، تنها شهرستان نارنجی رنگ خراسان جنوبی است.

چهار شهرستان زیرکوه، سربیشه، نهبندان و فردوس زرد (خطر متوسط) و ۶ شهرستان خوسف، طبس، قاینات، بیرجند، سرایان و درمیان همچنان آبی هستند.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 963482

مهمترین اخبار ایران و جهان: