نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 10:21

افتتاح فاز اول پارک آبخیز هفشجان در دهه فجر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: فاز اول طرح پارک آبخیز جهان‌بین هفشجان با هزینه یک میلیارد و 295 میلیون تومان اعتبار در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۱۰ پروژه برای کلنگ‌زنی و ۵ پروژه برای افتتاح در دهه فجر در دست اقدام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: پنج پروژه در شهرستان شهرکرد، سه پروژه در شهرستان بروجن، یک پروژه در شهرستان کیار و یک پروژه در شهرستان بن کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها عبارتند از پروژه سنگی ملاتی قلنگان، پروژه بند خاکی و سنگی ملاتی قلنگان، پروژه سنگی ملاتی دهنو، پروژه سنگی ملاتی و گابیون و کنتور فارو هفشجان، فاز ۲ پارک آبخیز هفشجان، پروژه سنگی ملاتی هارونی، پروژه سنگی ملاتی قلعه‌تک، پروژه بند خاکی مرجن، پروژه بندخاکی نقنه و مرمت و بازسازی سرریز بندخاکی بارده.

احمدی اظهار داشت: این پروژه‌ها در مجموع ۱۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعتبار لازم دارند که ۱۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آن از اعتبارات ملی و مابقی از اعتبارات استانی تامین شده است.

احمدی اضافه کرد: ۲ طرح سنگی ملاتی سرخون و سنگی ملاتی شاسی در شهرستان اردل، ۲ طرح سنگی ملاتی چشمه کوهرنگ و سنگی ملاتی چلگرد در شهرستان کوهرنگ و فاز اول طرح پارک جهان‌بین هفشجان در شهرستان شهرکرد افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: برای این طرح‌ها هفت میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی تأمین و هزینه شده است.

وی در پایان در خصوص اثرات این طرح‌ها در وضعیت آبخیزداری استان گفت: اجرای این طرح‌ها در بلند مدت به احیای دشت‌های خشکیده استان به خصوص دشت شهرکرد که اولویت اصلی ماست کمک بزرگی می‌کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1006882

مهمترین اخبار ایران و جهان: