نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 10:55

افزایش کشفیات؛ خبر از بازار پرسود قاچاقچیان در کرمانشاه می‌دهد/ استاندار: قاچاق، زیرکی نیست

کشفیات مجموع کالاهای قاچاق سطح بازار استان کرمانشاه حکایت از رشد ۲۷۶ درصدی آن دارد که استاندار از قاچاق به تعبیر ناجوانمردی در حق کارگران و تولیدکنندگان زحمتکش یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سعید قاسمی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالای استان، آماری از کشفیات انواع قاچاق کالا طی ۹ ماهه اخیر را ارائه داد.

وی ادامه داد: طی مدت مذکور شاهد رشد کشفیات ۶۸ درصد از لحاظ ارزش ریالی در حوزه قاچاق در بحث تعزیرات بوده‌ایم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه گفت: حوزه ثبت عرضه که مربوط به مجموع کالاهای قاچاق سطح بازار می‌شود؛ ۲۷۶ درصد رشد کشفیات را داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: سه باند قاچاق ارز در استان که از طریق بانک مرکزی اقدام به قاچاق ارز کرده بودند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گفته قاسمی، یکی از مهم‌ترین کشفیات استان طی ۹ ماه اخیر کشف یک باند بین‌المللی مشروبات الکلی و کشف دو شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان بوده است‌.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در ادامه، اظهار کرد: آمار دقیق، راهکارهای روشن و فرهنگ‌سازی سه مولفه مهم در بحث مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا است.

وی گفت: قاچاق، زیرکی نیست بلکه ناجوانمردی در حق کارگران و تولیدکنندگان زحمتکش است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: آمار دقیق عشایر استان مشخص و راه سوءاستفاده از دفترچه‌های عشایری توسط افراد سودجو، سد شودو یک برنامه هوشمندانه برای کنترل قاچاق سوخت نیز بزودی اجرا می‌شود‌.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1006982

مهمترین اخبار ایران و جهان: