نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 08:14

نگاه اسلام به زن مترقی و عادلانه است

نائین_نماینده مردم شهرستان های نائین و خوروبیابانک گفت: مادران به سبب ارزش والایشان، نمایندگان خداوند روی زمین هستند و بر این مبنا نگاه اسلام به زن، نگاهی مترقی و عادلانه است.

الهام آزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، در حاشیه جشن میلاد کوثر به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در نائین با اشاره به نگاه اسلام و جمهوری اسلامی ایران به ماهیت زن اظهار کرد: مادران به سبب ارزش والایشان، نمایندگان خداوند روی زمین هستند؛ از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و در بعضی از آیات قرآن کریم، زنان الگوی مردان عنوان شده‌اند.

وی ادامه داد: نگاه اسلام به زن، نگاهی مترقی و عادلانه اما تفسیر و روایت جوامع غربی به نگاه مادی به زن، تفسیری غلط و بی ارزش است. بانوان و مادران، انسان ساز هستند و این مهم بسیار با ارزش است؛ قرار است ما الگوی مردان و جهان باشیم و الگوی ما، خانم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک در مجلس ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، به حرکت به سوی تمدن اسلامی ایرانی اشاره می‌کنند، مؤثرترین نقش را بانوان ایفا می‌کنند؛ سعادت یک جامعه در سلامت خانواده است و رکن خانواده، زن و مادر است.

وی افزود: البته این بدین معنا نیست که مردان تأثیرگذار نیستند بلکه ما بر نگاه مترقی و عادلانه اسلام تاکید داریم. زنان در کنار مردان، دو بار یک پرنده هستند؛ ما بانوان باید به گوهر وجودی خود پی ببریم چراکه هدف خلقت ما، سعادت و کمال است.

آزاد در ادامه گفت: نگاه انقلاب اسلامی شکوهمند ایران، درب تمام عرصه‌های گوناگون حاضر در کشور را برای بانوان باز گشته است. در بعضی عرصه‌ها، تعداد دختران و بانوان ما مانند دانشجویان، وکلا، معلمان و فرهنگیان و پزشکان بیشتر است اما باید سوال کنیم که در مقابل، غرب زن را برای چه می‌خواهد؟ برای تعالی یا پیشرفت و یا فرزندآوری و پرورش نسل و یا اهداف دیگری را در سر می‌پروراند.

وی اضافه کرد: اگر ایثار و از خود گذشتگی مادران و همسران شهدا نبود، از همان ابتدایی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، امروزه در این شرایط مطلوب نبودیم. نقش زنان در تظاهرات‌ها و فعالیت‌های انقلابی پر رنگی است. به فرموده امام صادق علیه السلام، بسیار خوبی‌ها در زنان است. این‌نگاه زیبای اسلام به بانوان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 981782

مهمترین اخبار ایران و جهان: