نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 22:32

سازمان امنیت جمعی عدم برگزاری رزمایش در ارمنستان را روشن می‌کند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه درباره اظهارات نخست وزیر ارمنستان پیرامون عدم پذیرش برگزاری رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی در خاک ایروان در سال ۲۰۲۳ گفت که این موضع روشن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه طی سخنانی در میان خبرنگاران در مسکو درباره اظهارات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پیرامون عدم پذیرش برگزاری رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی در خاک ایروان در سال ۲۰۲۳ گفت که این اقدام روشن خواهد شد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت: فکر می‌ کنم همکارانمان در سازمان پیمان امنیت جمعی با یکدیگر در تماس بوده و جزئیات موضع ارمنستان را روشن خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف با اشاره به اینکه ارمنستان در هر صورت متحد نزدیک روسیه است، تصریح کرد: در حال حاضر به گفتگوها از جمله در مورد مسائل بسیار دشوار ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر، ولادیسلاو شچگریکوویچ دبیر مطبوعاتی ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی در بیانیه‌ ای اعلام کرد که این سازمان در سال جاری فعالیت‌ های خود را برای برگزاری رزمایش‌ در یکی دیگر از کشورهای عضو و نه ارمنستان آغاز کرده است.

دبیر مطبوعاتی ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: ستاد مشترک این پیمان در حال حاضر در حال ارزیابی پیشنهادهایی در مورد امکان برگزاری چنین رزمایشی در قلمرو سایر کشورهای عضو است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای زمینی این کشور در رزمایشی با عنوان «برادری تزلزل ناپذیر- ۲۰۲۳» که قرار است امسال توسط یگان‌ های نیروی حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی در خاک ارمنستان برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان ساعاتی پیش در سخنانی اعلام کرده بود که کشورش میزبان رزمایش های نظامیِ به رهبری روسیه در سال جاری نخواهد بود که نشان دهنده ناامیدی فزاینده ایروان از مسکو است.

«نیکل پاشینیان» در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص گفت که دلیلی نمی بیند که سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) امسال در ارمنستان رزمایش نظامی برگزار کند.

وی به خبرنگاران گفت: این تمرینات برگزار نخواهد شد. ارمنستان برگزاری رزمایش های CSTO را در این جمهوری در سال جاری مصلحت نمی داند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968882

مهمترین اخبار ایران و جهان: