نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 17:23

درخواست مقامات قرقیز از قزاقستان برای تسهیل شرایط اقامت

وزارت امور خارجه قرقیزستان در پی تغییر قوانین اقامت در قزاقستان از این کشور درخواست کرد برای اتباع قرقیزی تسهیلاتی قائل شود.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه قرقیزستان خواستار تسهیل اقامت قرقیزستانی‌ها در خاک قزاقستان شدند.

«الماس ایمانگزیف» معاون اول وزیر خارجه قرقیزستان در دیدار با «راپیل ژوشیبایف» سفیر قزاقستان که به ابتکار طرف قرقیزستان انجام شد، ابراز شد.

پیش از این قزاقستان قوانین ورود و اقامت خارجی‌ها را تغییر داده و به طور خاص، شهروندان کشورهای اتحادیه اوراسیا اکنون می‌توانند ۹۰ روز در کشور قزاقستان بمانند، اما فقط برای 6 ماه، پیش از این، آنها اجازه داشتند ۹۰ روز در کشور بمانند و سپس برای همان مدت از کشور خارج شده و برگردند.

وزارت امور خارجه قرقیزستان در این درخواست توجه ویژه‌ای به رانندگان و کارگران که اغلب به قزاقستان سفر می‌کنند یا از آنجا ترانزیت می‌کنند، داشته است.

این وزارتخانه پیشنهاد کرد با در نظر گرفتن روابط استراتژیک و متحد قرقیزستان و قزاقستان و همچنین عضویت دو کشور در اتحادیه اوراسیا، امکان ساده‌سازی شرایط برای اقامت مردم قرقیزستان در نظر گرفته شود.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1003138

مهمترین اخبار ایران و جهان: