نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 00:22

علما و مردم بوکان با درایت نقشه های دشمن را نقشه برآب کردند

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش علما ، خواص و مردم اهل سنت و کرد بوکان در ایجاد ارامش گفت:اگر نبود درایت و بصیرت علما و مردم بوکان این امنیت شکل نمیگرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم چهلم شهدای امنیت بوکان اظهار داشت: جوانان تاریخ را مطالعه کنند؛ زیرا تاریخ چند سال اخیر کشور بسیار مهم بوده و درس‌های بزرگ را می‌دهد، تاریخ حکومت صفوی و نحوه شکل‌گیری، جنگ چالدران را مطالعه کنید و ببینید هزاران جوان جان خود را به خاطر سرزمین فدا کردند.

وی افزود: عبرت آموزی از تاریخ بسیار مهم است و می‌تواند برای آینده راه‌گشا باشد همانطور که  انقلاب اسلامی مهمترین نمونه از برگ‌های متعدد تاریخ برای آینده و آیندگان است.

پور جمشیدیان با اشاره به نقش مهم کردستان در شکل‌گیری و برقراری امنیت پایدار در انقلاب و کشور تصریح کرد:مردم کرد همچنان که امامین انقلاب بارها گفته‌اند دژ مستحکم انقلاب هستند و گواه این مهم هزاران شهیدی است که این مردم تقدیم انقلاب و امنیت آن کرده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقش روحانیون و بزرگان و علمای کرد نیز اشاره و عنوان کرد: بی‌تردید وحدت فعلی جامعه با درایت بزرگان دین و خواص این سرزمین میسر شد و این مهم حماسه بزرگی هستند که اگر یک جوان فراموش کند با مشکل و حتی گمراهی روبه‌رو خواهند شد.

وی در ادامه نقش جوانان  بوکانی در دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از  ۳۷۰شهید از شهر بوکان است؛ اینها نباید فراموش شوند زیرا در غیر این صورت با گمراهی نسل جدید روبه‌رو خواهیم بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در همین شهر بوکان و طی حوادث اخیر  پیش‌مرگان کرد مسلمان همچون اول انقلاب از روز اول پای کار بودند و دست دشمنان این ملت را بار دیگر از ریشه قطع کردند.

وی ادامه داد: مگر علمای اهل سنت و پیش‌مرگان کرد مسلمان ما اجازه می‌دهند دشمنان این ملت مناطق شمال غرب را همچون اوایل انقلاب ناامن کنند؟ این بزرگان در اوج انقلاب تفکر و نظریه‌ها و دسیسه‌های شما را در هم پیچیدند و حال نیز شما را به قعر تاریخ پرت خواهند کرد.

پورجمشیدیان در ادامه با اشاره به شهادت بسیجیان در فتنه اخیر گفت: شهادت سه برادر عزیزتر از جان  را به همه تبریک می‌گویم؛ افتخار ما این است که چنین جوانانی در برابر این دشمنان  سینه سپر کردند.

پور جمشیدیان خاطرنشان کرد: دشمنان وحدت، یکپارچگی و دین ما را هدف قرار داده‌اند ولی به امید خدا این بار نیز ناامید از هر زمان دیگری به پوسته عنکبوتی خود باز خواهد گشت.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 937182

مهمترین اخبار ایران و جهان: