نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 09:55

صرف هزینه یک‌هزار میلیارد تومانی در فضای ورزشی مدرسه‌‌های بوشهر

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۲ یک‌هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی استاندارد در قالب طرح شهید سردار سلیمانی هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمد جعفری مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای احداث ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی استاندارد در قالب طرح شهید سردار سلیمانی هزینه شده است، اظهار داشت: ۴۰ درصد این اعتبار از طرف آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ و ۶۰ درصد مابقی از محل مشارکت استان‌ها و ظرفیت‌های مختلف شامل برنامه و بودجه، شورای آموزش و پرورش، خیران، دهیاران، شورای شهر، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، گروه‌های جهادی، مردم، مدیران، مدرسه‌ها و درآمدهای اختصاصی تامین شده است.

وی افزود: با این میزان اعتبار تاکنون یک هزار و ۵۶۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای (یک هزار و ۱۷ پروژه در هفته تربیت بدنی و ۵۵۰ پروژه در نیمه شعبان) معادل ۷۵ درصد فضاهای تعریف در کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پایان شهریور و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تمام پروژه‌های باقی مانده مورد بهره‌برداری قرار گیرند، ادامه داد: قبل از اجرای طرح شهید سردار سلیمانی تعداد فضاهای ورزشی کشور 3 هزار و ۳۸۹ فضا و سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی نیز ۳۴ صدم مترمربع بود که با اجرای این طرح ۴۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی اضافه شد و انتظار می‌رود با پایان طرح سرانه ورزشی دانش‌آموزی نیز افزایش یابد.

وی یادآور شد: در راستای توسعه فضاها و اماکن ورزشی استاندارد از سال گذشته احداث ۲هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای شامل یک‌هزار و ۹۰ زمین چمن مصنوعی، ۲۵۴ سالن ورزشی سقف بلند تیپ ۲ به مساحت هر کدام ۶۰۸ متر، ۲۷۴ زمین ساحلی و ۴۸۳ سالن ورزشی تیپ پنج یا کلاس درس تربیت بدنی در قالب طرح شهید سلیمانی تعریف شد.

این مقام مذکور در خصوص کانون‌های تندرستی اظهار کرد: اعتبار ابلاغ شده برای هر یک از این کانون‌ها ۲۰۰ میلیون تومان است که در اولین فرصت دوره تربیت مدرس برگزار و در صورت مدیریت صحیح امکان دادن سهمیه بیشتر برای سال آینده وجود دارد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1196782

مهمترین اخبار ایران و جهان: