نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 07:57

۱۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه به زیر کشت نخود رفته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه به‌عنوان قطب برتر نخود کشور طی سال زراعی جاری ۱۴۵ هزار هکتار نخود با میزان تولید ۱۰۵ هزارو ۶۴۰ کیلوگرم کشت شده است.

علی‌چاله‌چاله، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی نخود در کرمانشاه، اظهار کرد: این جشنواره از روز گذشته آغاز شده تا هشتم خردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: نخستین نشست تخصصی نخود در اتاق بازرگانی ویژه کارشناسان و متخصصان و همچنین روز ملی مزرعه نخود هم در روستای مرادآباد روانسر با حضور کارشناسان و کشاورزان امروز برگزار خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همایش علمی نخود نیز فردا در پردیس دانشگاه رازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۹۰۰ هزار هکتار اراضی در استان، خاطرنشان کرد: ۷۰۰ هزار هکتار از این میزان به کشت دیم اختصاص دارد که ۱۴۵ هزار هکتار از آن زیر کشت نخود رفته است.

به گفته چاله‌چاله، استان کرمانشاه در کشت نخود دیم و تولید این محصول دارای رتبه نخست کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه به‌عنوان قطب کشاورزی کشور طی سال زراعی جاری ۱۷ هزارو ۹۶۰ هکتار نخود پاییزه با متوسط عملکرد هزار و ۲۰۰ کیلوگرم، نخود انتظاری که پس از بارندگی موثر در اواخر پاییز انجام می‌شود ۲۵ هزار و ۸۴۷ هکتار با متوسط عملکرد هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار کشت شده است.

چاله‌چاله میزان کشت نخود بهاره نیز در استان کرمانشاه ۱۰۱ هزارو ۱۹۳ هکتار بوده که متوسط عملکرد نخود بهاره استان کرمانشاه ۵۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: در استان کرمانشاه به‌عنوان قطب برتر نخود کشور طی سال زراعی جاری ۱۴۵ هزار هکتار نخود با میزان تولید ۱۰۵ هزارو ۶۴۰ کیلوگرم کشت شده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243238

مهمترین اخبار ایران و جهان: