نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 08:12

جشن بزرگ غدیر در محمودآباد نمونه برگزار می شود

شهردار محمودآباد نمونه از برگزاری جشن بزرگ غدیر با حضور هنرمندان مطرح کشوری در این شهر خبر داد.

مهدی بهشتی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری آئین سنتی «پنجاه بدر» در شهر محمودآباد نمونه گفت: با همراهی و حمایت اعضای شورا و تلاش مجموعه شهرداری، جشن بزرگ «پنجاه بدر» با هنرنمایی مجریان، خوانندگان و هنرمندان مطرح ملی و استانی در پارک سلامت محمودآباد نمونه برگزار شد که خوشبختانه با استقبال کم نظیر شهروندان همراه بود.

وی بیان کرد: اقدامات امسال شهرداری در قالب عمرانی و فرهنگی می گنجد و آیین سنتی پنجاه بدر مهمترین مراسمی بود که با توجه به نظر استاندار قزوین در این زمینه، با هدف نشاط بخشی و با حفظ سرمایه های اجتماعی برای اولین بار در این شهر برگزار شد.

شهردار محمودآباد نمونه تصریح کرد: در آیین پنجاه بدر مراسم سنتی عاشیق لار، اجرای گروه مطرح برنامه های ویژه کودک و نوجوان، اجرای ورزش پهلوانی توسط یک گروه از ایلام، اجرای حرکات نمایشی یک گروه ورزشی در رشته ژیمناستیک، استعدادیابی ورزش گلف و طبخ آش و توزیع بین مردم انجام شد.

بهشتی مقدم در ادامه با اشاره به اخذ حدود 3 میلیارد ریال اعتبار استانی برای تعریض پل سنگین گذر تقاطع خیابان امام حسین علیه السلام محمودآباد نمونه، گفت: حدود یک دهه از اجرای این پروژه می گذشت که با تصویب شورای شهر و پیگیری مجدانه آنها، تعریض این پل از 10 متر به 30 متر با حدود 9 میلیارد ریال اعتبار صورت گرفت و گره و معضل ترفیکی شهر باز شد و در هفته شوراها به بهره برداری رسید. این پروژه فعلا در مرحله آزمایشی میدان قرار دارد تا محل میدان تثبیت شود. میدان و المانی که در مرحله طراحی قرار دارد پس از تصویب شورای شهر به اجرا در می آید.

وی افزود: پروژه زمین بازی های ساحلی نیز رو به اتمام است و در مناسبت های پیش رو افتتاح می شود.

شهردار محمودآباد نمونه اضافه کرد: به مناسبت هفته شوراها به مدت یک هفته نمایشگاه صنایع دستی در قالب محصولات خانگی و موضوع حجاب و عفاف و حمایت از بانوان سرپرست خانوار برپا شده بود.

این مسئول از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در هفته کرامت و اجرای برنامه های مختلف در 29 اردیبهشت خبر داد و گفت: در جشن استانی غدیر پارسال جمعیت 3000 نفر را هدفگذاری کرده بودیم اما حدود 6000 نفر شرکت کردند. امسال هم این جشن برگزار می شود و هدف گذاری برای 7000 نفر شده که با همکاری و مساعدت ویژه سپاه ناحیه امام سجاد علیه السلام شهرستان قزوین و حوزه مقاومت بسیج محمودآباد نمونه و شورای شهر به اجرا در می آید.

بهشتی مقدم ادامه داد: جشن غدیر امسال با حضور هنرمندان مطرح کشوری برگزار خواهد شد.

وی همچنین به افزایش درآمد پایدار و اصلاح بودجه و تعرفه عوارض شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب شهرداری محمودآباد نمونه سال گذشته 15 میلیارد تومان مصوب شده بود که بالغ بر 40 میلیارد تومان محقق شد یعنی حدود 300 درصد افزایش داشت که درآمدهای محلی هم به همین میزان،  افزایش داشت و امیدواریم امسال هم بودجه شهرداری به نحو احسن محقق شود.

شهردار محمودآباد نمونه در پایان خاطرنشان کرد: از طریق سازمان شهرداری ها و نمایندگان مجلس یک دستگاه خودروی نیمه سنگین و یک دستگاه خودروی سواری به قیمت دولتی اخذ شد و بالغ بر ۸ میلیارد ریال امکانات و تجهیزاتی همچون دستگاه های ست تنفسی و لباس های ضد حریق برای آتش نشانی جذب و تحویل واحدها شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1207782

مهمترین اخبار ایران و جهان: