نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 14:34

ملت ایران سابقه درخشانی در ذلت ستیزی دارد

ساری -نماینده ولی فقیه در مازندران سابقه ملت ایران را در ذلت ستیزی درخشان دانست و گفت: اجازه سلطه به استکبارگران را نخواهند داد.

  1. به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری هاستا تسلیت در پیش بودن شهادت حضرت امام جعفر صادق (غ) اظهار داشت فرمایش این امام همام سبک شمردن نماز انسان را از صفات خداوند و اهل بیت معروف می‌سازد.
  2. وی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو از جمله بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره کرد و گفت; فارسی زبان دوم اسلام محسوب می‌شود و این زبان را پاس بداریم از به کار بردن واژگان بیگانه در آن پرهیز کنیم.
  3. امام جمعه ساری بر لزوم به کار بردن واژه‌های فارسی در نامگذاری اصناف و مغازه‌ها و غیره تاکید کرد و گفت; عربی زبان خداست و خداوند کتاب خود را به زبان عربی عرضه کرده است.
  4. وی با بیان اینکه برخی از غرب زدگان هدفشان مبارزه با زبان دین خداست افزود: این در حالی است که آنان از واژگان بیگانه‌ها و غربی استفاده می‌کنند.
  5. وی بزرگداشت حکیم عمر خیام را گرامی داشت و افزود; باید نسبت به معرفی بزرگان و مفاخر بین نسل جوان برنامه ریزی کنیم.
  6. آیت الله لایینی با تاکید بر اینکه مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار بدهند افزود: مقام معظم رهبری از فساد به عنوان اژدهای هفت سر نام برده است و باید فسادستیزی و فسادزدایی کنیم.
  7. نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه شاهد به کار گرفتن برخی از افرادی هستیم که استعلام آنها منفی است افزود: با به کار گماردن این افراد نمی‌توان فساد زدایی و فساد ستیزی کرد.
  8. وی با بیان اینکه همه باید با های فرهنگی و اداری مقابله کنند گفت اماکن و واحدهای تولیدی و غیره ضروری محسوب می شودو همه برای مقابله با مفاسد و کشف حجاب وارد میدان شوند.
  9. وی با اعلام حمایت از نیروی انتظامی و دستگاه‌های در طرح عفاف و حجاب گفت: از این نیرو و دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.
  10. امام جمعه ساری ارائه کالابرگ را راهکار خوبی برای بهبود معیشت مردم دانست.
  11. وی لغو کاپیتالاسیون و امتیاز تنباکو را از جمله اقدامات برجسته دانست و گفت: ملت ایران این ذلت را شست و عزت پیدا کرد.
  12. آیت الله لایینی با بیان این که ملت ایران سابقه درخشانی در ذلت ستیزی دارند ادامه داد: به آمریکا و نظرم سلطه می‌گوئیم این ملت آزاد شده و رهاشده اجازه سلطه مجدد را نخواهند داد.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1206182

مهمترین اخبار ایران و جهان: