نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 14:48

آمادگی همکاری مرکز وکلای قوه قضائیه با شورای شهر تهران

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: این مرکز آماده همکاری با شورای شهر و شهرداری‌ها برای بررسی پرونده‌های حقوقی و کارشناسی است چرا که کاهش ۲۵ هزار پرونده شهرداری ها از طریق همکاری‌های چندجانبه امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، حسن عبدلیان، رئیس و معاونان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، میزبان مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران بودو در جلسه ای، ضمن تبادل نظر در زمینه همکاری های حقوقی، قضایی و کارشناسی بین مرکز و شورای شهر، اعلام آمادگی کرد که در جهت رفع موضوعاتی که در روند رسیدگی به پرونده ها وجود دارد و بررسی‌های کارشناسی و پیگیری حقوق بیت المال را با مشکلاتی مواجه کرده است، کارگروه‌های مشترکی با حضور وکلا  و کارشناسان رسمی مرکز و نمایندگان شورای شهر و شهرداری های تهران، تشکیل شود تا پرونده های شهرداری ها در محاکم و دیوان عدالت اداری از طریق وکلا و کارشناسان متخصص مرکز مورد بررسی  قرار گرفته و حقوق مردم، شهرداری ها و بیت المال مطالبه شود.   

عبدلیان پور در این زمینه با تأکید بر همگرایی بین بخش‌های مختلف جامعه در جهت کاهش مشکلات و پیگیری حقوق مردم و بیت المال، بر تشکیل کارگروه‌های مشترک با همکاری شورای شهر، شهرداری ها و کارشناسان و وکلای مرکز، تاکید کرد و افزود: کاهش ۲۵ هزار پرونده شهرداری ها از طریق همکاری‌های چندجانبه امکان پذیر است و استفاده از وکلا و کارشناسان رسمی متخصص و معتقد به پیگیری  حقوق عامه و بیت‌المال می تواند ضمن کاهش تعداد پرونده های قضایی و طولانی شدن روند رسیدگی به آنها، حقوق مردم و شهرداری ها را پیگیری کرده و هزاران میلیارد تومان مطالبات بیت المال در پرونده های شهرداری ها را وصول کند و حجم انبوه پرونده های قضایی و حقوقی مرتبط با شهرداری ها را کاهش دهند. زیرا وکلا و کارشناسان رسمی مرکز با تخصص و تعهدی که به کار خود دارند، بررسی های دقیق تری را انجام داده و از حقوق مردم و شهرداری ها دفاع می کنند و نتیجه آن به نفع جامعه و زیست شهری خواهد بود.   

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه  نیز با تشکر از حضور مهدی چمران و مهدی اقراریان در مرکز وکلا گفت: با توجه به حضور ۳۱ هیئت‌مدیره و دادسرای انتظامی برای نظارت بر امور وکلا و کارشناسان رسمی و حضور  100 قاضی منصوب رئیس قوه قضاییه که با مرکز وکلا همکاری دارند می توان اعلام کرد که تخلفات از سوی وکلا و کارشناسان در این مرکز بسیار اندک است و ما در مرکز با تخلفات به شدت برخورد می کنیم.  

وی افزود: از طریق ایجاد سامانه ۱۵۱۵ پرونده ها را به صورت اتوماسیون و با سامانه بین کارشناسان رسمی توزیع می کنیم  سامانه به صورت تخصصی کار می کند و پرونده ها را به کارشناسان رسمی در زمینه تخصصی خود ارائه می دهد و این سیستم و سامانه است که کارشناس رسمی را  انتخاب می کند و تشخیص می دهد این کار در کاهش تخلفات بسیار اثرگذار بوده و مورد استقبال قرار گرفته است و همچنین از بروز تخلفات جلوگیری کرده است. 
بر این اساس انتخاب وکلا، کارشناسان متخصص و رسمی از مرکز وکلا می تواند در طرح پیگیری حقوق مردم در شهرداری ها بسیار موثر باشند و به شورای شهر و شهرداری ها در زمینه پیگیری حقوق بیت المال موثر باشد. 

عبدلیان پور افزود: وکالت نیز در این مرکز در حال تخصصی شدن است و وکلا در زمینه های تخصصی خود پرونده‌ها را می‌پذیرند ما امروز وکلا و کارشناسان متخصص در زمینه رمز ارزها و دعاوی گمرکی  و حقوق بانکی، حسابرسی و حسابداری داریم. بهترین استادان حقوق در زمینه های مختلف را دعوت کرده ایم تا در این مرکز دوره ها و کارگاه های مختلفی را برگزار کرده و نیز کتاب‌های منتشر شده از سوی ایشان برای آموزش وکلا و کارشناسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا در بحث آموزش، مرکز وکلا اقدامات بسیار موثری را انجام داده است. اکنون توانایی و تخصص لازم برای حضور کارشناسان و وکلا در پرونده های دیوان عدالت اداری و شهرداری ها را دارد .

وی ادامه داد: حتی در زمینه مشاوره خانواده موفقیت‌هایی را کسب نموده و ۷۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش بین خانواده ها منجر شده است. با ایجاد تلفن ۱۲۹ تعدادی از وکلا در مراکز مختلف کشور مستقر شده‌اند که می‌توانند به مردم توصیه ها و نکات مختلف را در زمینه قراردادها و امور حقوقی و پیگیری حقوقی خود ارائه دهند و افراد ضمن گفتگو با کارشناسان در مورد پرونده خود آگاهی کسب می‌کنند. همچنین در زمینه حقوق آپارتمان نشینی و حقوق عامه دوره هایی را برگزار کردیم و آمادگی داریم که در فرهنگسراها دوره‌های آشنایی با فرهنگ آپارتمان نشینی را برای مردم برگزار کنیم .

عبدلیان پور با اشاره به طرح حضور در مساجد در ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس این طرح تاکنون و به ۱۳ هزار نفر به صورت شفاهی، یا به شکل های دیگر، پیگیری پرونده و راهنمایی های حقوقی ارائه شده است در حال حاضر این طرح روزهای یکشنبه در مساجد با حضور وکلا ادامه دارد و به صورت دائمی ادامه خواهد داشت.  

عبدلیان پور گفت: ما حتی در زمینه های امور بانکی نیز کارشناس رسمی متخصص داریم و علاوه بر کارشناسان حسابداری و حسابرسی که قبلاً فعالیت داشته‌اند اکنون کارشناسان امور بانکی نیز در مرکز فعالیت دارد.  

چمران در این زمینه گفت: کارشناسان کشاورزی و معماری باید با هم تلفیق شوند و در مورد موضوع باغات نظر بدهند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200282

مهمترین اخبار ایران و جهان: