نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 08:36

کشف بیش از ۵۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی غیربهداشتی در سمنان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از کشف و ضبط ۵۵ هزار و ۱۱۱ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط بازرسان دامپزشکی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، وحید قدس، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از پایان طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان سال جاری خبر داد و به تشریح دستاوردهای حاصل از اجرای این طرح پرداخت.

وی افزود: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۲ با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و در نتیجه تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه تعداد پنج هزار و ۲۳۷ نوبت بازدید از مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف  فرآورده‌های خام دامی در استان صورت گرفته که این بازرسی‌ها در طرح تشدید نظارت بهداشتی نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان افزود: این طرح با مشارکت ۲۱ اکیپ ثابت و سیار بازرسی از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ماه مبارک رمضان سال جاری در ۲ نوبت صبح و عصر در ایام تعطیل و غیر تعطیل در سراسر استان اجرا شد.

قدس بیان کرد: طی این بازدیدها، میزان ۵۵ هزار و ۱۱۱ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط بازرسان دامپزشکی استان سمنان کشف و ضبط و پس از بررسی و انجام آزمایش‌های لازم مقدار ۱۸ هزار و ۸۶۱ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی به طریق بهداشتی امحا شد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۹ واحد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و هفت مرکز عرضه نیز به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان ضمن اعلام استمرار بازدیدها و نظارت‌های لازم توسط بازرسان دامپزشکی در تمامی ایام سال، از شهروندان و هم استانی‌های عزیز درخواست کرد فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه و به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی محصول دقت کنند و از خرید محصولات فله و فاقد هویت خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی، مراتب را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه و یا سامانه  اطلاع‌رسانی و پاسخگویی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش کنند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199238

مهمترین اخبار ایران و جهان: