نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 08:37

مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- رئیس هیئت شطرنج استان بوشهر با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان استان بوشهر گفت: خانه شطرنج بوشهر میزبان رویدادهای مهم ورزشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مژگان خوش قلب صبح سه‌شنبه در نشست اعضای مجمع ورزشی بوشهر اظهار داشت: مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان استان بوشهر روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی خانه شطرنج در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان بوشهر بیان کرد: این مسابقات در دو رده سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و ۶۵ سال به بالا برگزار خواهد شد.

مژگان خوش قلب در رابطه با نحوه ثبت نام افزود: برای همه شرکت کنندگان ویژه آقایان و خانم‌ها مسابقات پیشکسوتان استان بوشهر رایگان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری مسابقات روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه است به سه بازیکن برتر هر جدول مدال، حکم و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان بوشهر با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف در سال یادآور شد: برای تمامی سنین نونهالان، نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان برنامه مدون تدوین و در حال اجرا است.

وی برای جذب حداکثری افراد ورزشکار برای حضور در رشته شطرنج خاطرنشان کرد: علیرغم تمام مشکلات مالی، برای افراد مستعد وسایل شطرنج خریداری و به آنها هدیه داده ایم.

مسعود عرب زاده مسئول فرهنگی مجمع ورزشی افزود: شطرنج و مسابقات شطرنج آن هم در دوره‌های مختلف سنی جذابیت و نشاط خاصی را می‌تواند به ورزشکار و در نتیجه به جامعه تزریق کند.

وی به جذابیت‌های ورزش شطرنج پرداخت و گفت: یکی از جذابیت‌های این رشته گروه‌های مختلف؛ نوجوان و پیشکسوتان از رده پیشکسوتان می‌توانند با هم دیدار فینال را برگزار کنند که بعید نیست آن دو پدر و فرزند یا پدر بزرگ و نوه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199082

مهمترین اخبار ایران و جهان: