نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 23:34

بمباران منزل مسکونی یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس

جنگنده‌های صهیونیستی منزل یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنگنده‌های صهیونیستی منزل یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی را در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

این تجاوز صهیونیست‌ها در جریان درگیری نظامی تمام عیاری صورت گرفته که از روز گذشته با حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه آغاز شد.

از سوی دیگر، یک رسانه عبری مدعی شد هم اکنون خانه سخنگوی حماس بمباران شده است.

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره دستیابی به آتش بس در شرایط فعلی و در سایه پافشاری گروه‌های فلسطینی به پاسخ به اشغالگران را دشوار خواند. به گفته این منابع، فلسطینی‌ها خواستار پایبندی رژیم صهیونیستی به آتش بس و توقف ترور رهبران فلسطینی هستند، اما تا کنون تل آویو به چنین درخواستی پاسخ نداده است.

جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرده است که اگر رژیم صهیونیستی حملات را متوقف نکند با شلیک دو موشک به تل آویو، صهیونیست‌ها را در شوک فرو میبریم.

همچنین «محمد الهندی»، رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: «ملزم نمودن دشمن صهیونیستی به توقف سیاست ترور رهبران مقاومت، مانع از دست‌یابی به توافق برای آرام‌سازی اوضاع شده است. تلاش‌ها برای رسیدن به این توافق ادامه دارد اما فعلاً چیزی قطعی نشده است. پاسخ مقاومت به جنایات دشمن با اجماع ملی از طریق اتاق عملیات مشترک مقاومت انجام می‌گیرد.»

ساعاتی پیش از این نیز، سایت الدستور گزارش داد که موشک‌های نیروهای مقاومت فلسطین به مناطقی در جنوب تل‌آویو اصابت کرده است. این سایت ادامه داد که اصابت این موشک‌ها به تل آویو بیانگر عبور آنها از سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و پیشرفته بودن این موشک‌ها است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست و انتقال آنها به بیمارستان‌های موجود در اراضی اشغالی و در اطراف نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که یک موشک شلیک شده از سمت نوار غزه مستقیماً به یک ساختمان در سدیروت اصابت کرده است. این رسانه‌ها اعلام کردند که حملات موشکی نیروهای مقاومت حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گوریون را متوقف کرده است.

این در حالیست که به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که موشک شلیک شده به سمت تل آویو با استفاده از سامانه فلاخن داوود که یک سامانه ضد موشک‌های بالستیک است، ساقط شده است.

ارتش این رژیم هم چنین اعلام کرد که دستورات صادره در خصوص حالت فوق العاده تا روز جمعه آتی برقرار خواهد بود. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان از دستیابی به آتش بس طی ساعات آتی خبر دادند. در همین ارتباط، المیادین اعلام کرد که تماس‌هایی از طرف مصر برای برقراری آتش‌بس انجام شده است؛ اما اکنون نمی‌توان اجرایی کردن آن را تأیید کرد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ممکن است طی ساعات آینده توافقی در این‌باره حاصل شود. «موسی ابومرزوق» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز گفت: هنوز به توافق نهایی آتش‌بس در غزه نرسیده‌ایم.

جهاد اسلامی نیز دست‌یابی به آتش‌بس را تکذیب کرد. جنبش حماس نیز هم اکنون اعلام کرد که هنوز توافق نهایی در خصوص آتش بس صورت نپذیرفته است.

همچنین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در حال بررسی پیشنهاد طرف مصری در خصوص آتش‌بس هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203838

مهمترین اخبار ایران و جهان: