نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 13:34

انقلابی‌گری به مسئله عدالت گره خورده است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: انقلابی‌گری به مسئله عدالت گره خورده است؛ بنابراین، انقلابی کسی است که از عدالت عقب‌نشینی نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی صبح یکشنبه در جلسه درس مبانی عدالت خواهی، بیان کرد: برگزاری این جلسات یعنی امید به اصلاح در جامعه وجود دارد؛ اگر بتوانیم با مطالبه خود، امید را در جامعه ایجاد کنیم، معلوم است که مطالبه ما درست بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور با آن روبرو هستیم، این است که احساس وجود فساد، از خود فساد بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انقلاب و نظام اسلامی را تفسیر بکنیم، اول باید قرآن و نهج‌البلاغه را خوب بفهمیم.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در کشور این است که عملکرد مسئولین منسوب به انقلاب می‌شود؛ ادامه داد: مسئول، نماد و ملاک حق و باطل نیست و باید تفکیکی در این بین قائل شویم.

وی با اشاره به اینکه انقلابی‌گری به مسئله عدالت گره خورده است؛ بنابراین، انقلابی کسی است که از عدالت عقب‌نشینی نکند؛ گفت: متأسفانه در جامعه بیشتر عدالت خواهی‌ها بر محور اقتصاد است و کمتر فردی می‌توان نام برد که در عرصه فرهنگ عدالت‌خواهی کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: اگر فردی که مطالبه‌گری می‌کند و فردا او را مسئول قسمتی کنند، آیا پس از این اتفاق دیگر مطالبه‌گری برای او تعطیل می‌شود؟ اگر بنده مطالبه‌گری کردم و فردا از بنده خواستند که مسئولیتی را بپذیریم، اما بدانم فرد دیگری بهتر از من برای این جایگاه وجود دارد، آیا حاضرم او را به جای خود معرفی کنم؟

منبع: مهر
شناسه خبر: 1227538

مهمترین اخبار ایران و جهان: