نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 16:24

صیانت از حقوق عامه در دستور کار بسیج حقوقدانان کرمانشاه قرار دارد

کرمانشاه- مدیر سازمان بسیج حقوق دانان کرمانشاه گفت: صیانت از حقوق عامه در دستور کار بسیج حقوقدانان کرمانشاه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه ظهر یکشنبه با موضوع صیانت از حقوق عامه و حقوق بیت المال با حضور نمایندگان حقوقی سپاه و بسیج برگزار شد.

در این نشست رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوق دانان کرمانشاه با بیان اینکه حقوق دانان انقلابی، مؤمن، متعهد و پای کار هم وظیفه دفاع از حقوق مردم و هم حقوق بیت المال را بر عهده دارند، اظهار کرد: این نشست با همکاری معاونت حقوقی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای صیانت از حقوق مردم و حقوق بیت المال برگزار شد.

وی در ادامه رعایت اصل پیشگیری در مقابله با تجاوز و تعدی به حقوق بیت المال و حقوق عامه را مهم دانست و افزود: حقوق دانان بسیجی از همه توان خود در این حوزه استفاده خواهند کرد.

رسول بهرامی پور در خاتمه توجه قوه مقننه کشور در ایجاد مشوق‌های لازم از جمله ایجاد فوق العاده ویژه نمایندگان حقوقی، امنیت شغلی، حمایت حقوقی و قضائی از نمایندگان حقوقی و سایر مشوق‌های لازم را ضروری و گامی در برای صیانت بیشتر این عزیزان از حقوق عامه و حقوق بیت المال را ضروری دانست.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان با تشکر از برگزاری این نشست توسط سازمان بسیج حقوق دانان مهمترین مصداق دفاع از حقوق عامه و حقوق بیت المال را کمک به کاهش حجم پرونده‌های دستگاه قضائی دانست و افزود: اگر از هدر رفت این همه هزینه‌های ناشی از تشکیل پرونده‌های حقوقی و قضائی جلوگیری شود این امر باعث جلوگیری از تضییع حقوق مردم و حقوق بیت المال خواهد شد.

وی گسترش آموزش حقوقی و مصالحه در جامعه را به عنوان یک فرهنگ ضروری دانست و بیان کرد: همه دستگاه‌های اداری باید به طوری پاسخگوی مردم باشند که قانع کننده باشد و افراد به دنبال رابطه و واسطه نگردند و زمینه‌های ارتشا، اختلاس و وقوع رفتارهای مجرمانه فراهم نگردد.

در این نشست شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با تشکر از مشارکت حقوق دانان بسیجی در همراهی با دادسرا گفت: ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم برای برخورد قضائی با تضییع کنندگان حقوق عامه و حقوق مردم دانست و بی‌شک دستگاه قضائی با فعل‌ها و ترک فعل‌های منتج به تضییع حقوق مردم و همچنین حقوق بیت المال قاطعانه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان در خاتمه از آمادگی دادسرای مرکز استان و شهرستان‌ها برای رسیدگی ویژه به گزارشات منتج به تضییع حقوق عامه و حقوق بیت المال خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277682

مهمترین اخبار ایران و جهان: