نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 09:49

الزام اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق توسط کشاورزان

اراک- نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق برای عبور از تابستان توسط کشاورزان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌الله بیاتی صبح یکشنبه در بازدید از شرکت توزیع برق استان مرکزی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل خدوم صنعت برق برای تأمین برق پایدار و بی‌وقفه، گفت: شبکه توزیع برق ۵۰۰ روستای استان، بهینه‌سازی شده است و اجرای طرح تبدیل شبکه سیمی به کابلی در روستاهای استان به پایان رسیده است، که این اقدام بسیار ارزنده است.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشوق‌های وزارت نیرو برای مدیریت بار مصرف برق چاه‌های کشاورزی گفت: در برنامه وزارت نیرو برای خاموشی چاه‌های کشاورزی این‌گونه آمده است که کشاورزان باید به مدت پنج ساعت و در ساعات گرم روز چاه آب خود را خاموش کنند.

بیاتی افزود: معتقدم در صورت استفاده صحیح و با برنامه تولید کافی، کشاورزان می‌توانند با ۱۹ ساعت زمان باقی‌مانده هم به میزان تولیداتی که نیاز به فعالیت ۲۴ ساعته چاه آب دارد، دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: نکته مهم این است که حتماً باید برنامه مدیریت مصرف به‌صورت دقیق به اطلاع کشاورزان برسد، آنها از قبل برای تقسیم‌بندی ساعات جدید آبیاری برنامه‌ریزی کنند، شرایط به‌گونه‌ای پیش نرود که در ساعات محدودیت حقابه برخی کشاورزان ضایع شود و برای ایستگاه‌های پمپاژ اصلی باید برنامه‌ریزی مناسب صورت پذیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276682

مهمترین اخبار ایران و جهان: