نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:41

لایحه تغییر اقلیم به هیئت دولت ارسال می‌شود

بندرعباس - معاون رئیس جمهور گفت: لایحه تغییر اقلیم به هیئت دولت ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از یکی از پالایشگاه‌های بزرگ کشور در بندرعباس بیان داشت: طرح‌های افتتاح شده امروز در حوزه‌های مختلفی همچون تصفیه آب، ایستگاه‌های پایش و مراکز قرنطینه برای حیات وحش هستند.

سلاجقه تاکید کرد: رئیس‌جمهور توسعه و محیط زیست را در کنار هم قرار داده و هیچ طرحی در کشور بدون مجوزهای محیط زیستی کلنگ نخواهد خورد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به عنوان یک حکم از همه دستگاه‌ها خواستند جمع توسعه و محیط زیست را به نحو مطلوب مدیریت کنند، ادامه داد: بالاترین مقام اجرایی کشور در زمانی که اقتصاد و زیرساخت‌های کشور مشکل دارد به این مباحث توجه دارد و حتی برای کلنگ زنی یک طرح در خصوص داشتن مجوزهای محیط زیستی آن سوال می‌پرسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: این سازمان مکلف است خط کش‌ها را تأمین و آئین نامه‌ها را اجرا کند تا توسعه طبق ضوابط و قوانین محیط زیستی حرکت کند.

سلاجقه گفت: امروز حفاظت صرف برای ما معنا ندارد و باید محیط زیست در کنار توسعه باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: لایحه تغییر اقلیم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و باید سریع‌تر در خصوص آنکه همه ارکان حیات کشور و جهان را متأثر کرده تصمیم گیری شود.

وی ابراز کرد: تغییر اقلیم باید دارای مدیریت خاص و رهبری مرکزی باشد که برنامه عمل مشخص داشته باشد.

سلاجقه اضافه کرد: این لایحه در حال ارائه به دولت است و چنانچه تبدیل به قانون و ابلاغ شود دستگاه‌های اقتصادی هم مکلفند در راستای سازگاری با تغییر اقلیم و عبور با خسارت حداقلی در منابع اصلی حیات وظایف خود را انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271338

مهمترین اخبار ایران و جهان: