نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 12:36

تبدیل همدان به مرکز اهدای عضو/بخش پیوند مغز واستخوان در دست اقدام

همدان- مسئول تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به زودی همدان به مرکز اهدای اعضا تبدیل خواهد شد؛ در همین راستا بخش پیوند مغز و استخوان نیز درحال راه اندازی است.

ویدا سمیعی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز پیوند عضو عنوان کرد: هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند اعضا فوت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با حمایت و رضایت خانواده‌ها اعضای ۹ بیمار مرگ مغزی در استان به بیماران نیازمند اهدا عضو هدیه شده است.

مسئول تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر در کل کشور در صف دریافت عضوی برای ادامه زندگی هستند؛ یادآور شد: ۱۲ مورد پیوند کلیه از دهنده زنده در استان اتفاق افتاده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: در حوزه پیوند کلیه در همدان شرایط خوبی وجود دارد و عمل جراحی این نوع اهدای عضو در همدان صورت می‌گیرد و نیازی نیست به تهران فرستاده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فتوای مراجع از سال ۱۳۶۸ به لحاظ شرعی، دینی، بعد انسانی و معنوی مردم باید بیشتر با اهدا عضو آشنا و مشارکت داشته باشند چون وقتی یک فرد دچار مرگ می‌شود، تمام اعضا در زیر خاک پوسیده و از بین می‌روند، خانواده می‌توانند با اهدای عضو پیوندی جان ۴ انسان و ۸ عضو را نجات دهند.

سمیعی با بیان اینکه به زودی همدان به مرکز اهدا اعضا تبدیل خواهد شد؛ تشریح کرد: به این وسیله در همدان می‌تواند پیوند اعضا صورت بگیرد؛ در همین راستا بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان بهشتی درحال راه اندازی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1227282

مهمترین اخبار ایران و جهان: