نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 15:10

معرفی ۴ گونه نهال گردو که شما را ثروتمند می کنند!

باغداران می‎دانند که پیدا کردن نهال گردو پر بار که سوددهی بالایی داشته باشد، به‌راحتی امکان‎پذیر نیست.

حتی با تجربه‎ترین باغداران هم ممکن است فریب برخی افراد سودجو را بخورند و نهالی خریداری کنند که بعد از چند سال هم محصول ندهد. بنا بر نظر پالیز نهال به عنوان بهترین نهالستان تخصصی گردو در ایران این مشکل به دلیل تهیه نهال بدون شناسنامه و از مراکز بدون مجوز اتفاق می‌افتد.

آیا می‌دانید بهترین نهال گردو را چطور می‌توان شناخت؟

زمانی که به دنبال خرید نهال گردو هستید، بسیار مهم است که از شرایط و طریقه آماده‌سازی آن در نهالستان اطلاعات جامعی را کسب کنید. همچنین لازم است برای انتخاب بهترین نهال گردو، از کسانی که در این زمینه تجربه و سواد کافی دارند، کمک بگیرید. قدیمی‎های این حوزه مانند نهالستان پاییز عقیده دارند که وضعیت جغرافیایی و آب‎و‎هوای منطقه شما در این انتخاب بسیار مهم است.

آیا میدانید خرید نهال گردو مانند دلار یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب میشود؟ از این رو به شما توصیه میکنیم در هنگام خرید نهال گردو؛ با مطالعه اطلاعات محصول بهترین و پرمحصول ترین رقم را برای باغ خود بخرید. اطلاعات اصلی و صحیح درباره هریک از ارقام نهال گردو در وبسایت های معتبری همچون پالیز؛ ویکی پدیا؛ Wiki How و... قرار دارد. برای کسب اطلاع بیشتر و مشخصات انواع نهال گردو و یا خرید نهال گردو با کیفیت به این وب سایت ها مراجعه نمایید.

https://paliznahal.ir/product-category/walnut/

پس از انجام این تحقیقات، شما با خرید بهترین نهال گردو که سوددهی بالایی داشته باشد و در عرض ۲-۳ سال به نتیجه برسد، فاصله‎ای ندارید. در ادامه به معرفی ۴ نمونه از بهترین و پربارترین نهال‎های گردو در مناطق آب‌وهوایی مختلف می‎پردازیم. پس همراه ما باشید تا روش ثروتمند شدن از طریق باغداری را بیاموزید.

کدام نژاد نهال گردو در کشورمان بیشترین سوددهی را دارد؟

نهال‎ های گردو در طول صد سال گذشته بسیار تغییر پیدا کرده‎اند تا بتوانند در شرایط مختلف آب‌وهوایی مقاومت داشته باشند. اما هنوز بسیار مهم است که با توجه ‌به وضعیت اقلیمی منطقه موردنظر، اقدام به تهیه بهترین نژاد کنیم. نژاد مناسب با باردهی بالا به معنی سوددهی بیشتر است.

برخی از نهال‌های گردو از سال دوم به بعد شروع به تولید گردو می‎کنند و برخی از آن‎ها باید حداقل ۸ ساله شوند تا میوه بدهند. هرچه زودتر شروع به جمع‎آوری گردو از درختان کنید، زودتر از سرمایه‎گذاری خود درآمد کسب خواهید کرد.

·گردو چندلر

چندلر از پرفروش‎ترین گونه‎های درخت گردو شناخته می‎شود. این محصول اولین بار توسط دکتر ویلیام چندلر در دانشگاه کالیفرنیا پرورش داده شد. در سال‎های اخیر، چندلر به دلیل سوددهی و کیفیت عالی، به‌عنوان محبوب‎ترین نژاد گردو برای باغ‎های جدید شناخته می‎شود.

میزان باردهی نهال گردو چندلر

چندلر گونه‎ای بسیار پربار است. ۹۰ درصد شاخه‎های جانبی این گردو محصول می‎دهند؛ بنابراین بارده بسیار بالایی دارد. درخت گردو چندلر در اولین سالی که نهال آن را بکارید، شروع به تولید گردو می‎کند. میانگین وزن گردوهای چندلر ۱۷ گرم است. یک باغبان می‌تواند حدود ۳۵ کیلوگرم گردو از یک درخت جوان و بین ۶-۷ تن در هر هکتار از درختان مسن‎تر برداشت کند.

کیفیت مغز و پوسته

درخت چندلر یک گردو بزرگ با پوسته کاغذی و مغز بسیار روشن تولید می‎کند. پوسته نازک و رنگ محصول از ویژگی‌های مهم در تعیین قیمت نهال گردو هستند. گردوهایی که رنگ مغز روشن‎تری دارند و شیرین‎تر هستند، با قیمت‎های بالاتری به فروش می‎رسند.

اندازه درخت

ارتفاع درخت گردو چندلر تا ۷ متر می‌رسد؛ اما با هرس‌کردن معمولاً در ارتفاع کمتری نگهداری می‎شوند. چندلر برای کاشت با تراکم بالا مانند فاصله ۵ تا ۷ متر مناسب است.

زمان برگ‌دهی (تاریخ گل‎دهی)

این گیاه دیربرگ و دیرگل است و این خصوصیت به‌عنوان مزیت چندلر محسوب می‌شود؛ زیرا رقم‌های دیربرگ کمتر تحت‌تأثیر سرمازدگی، سوختگی گردو و آفت قرار می‌گیرند.

·گردو فرنور

فرنور بهترین نهال گردو مناسب برای مناطق سردسیر است. این درخت فرانسوی را می‎توان در ارتفاعات ۱۸۰۰متری از سطح دریا کاشت.

باردهی نهال گردو فرنور چقدر است؟

فرنور نهالی زودرس است، یعنی ۳ یا ۴ سال پس از کاشت نهال، شروع به تولید گردو می‎کند. این درخت با رسیدن به بلوغ می‎تواند تا ۸ تن گردو در هکتار تولید کند.

کیفیت مغز و پوسته

فرنور گردوهایی با پوسته کاغذی تولید می‎کند. مغز این محصول جزء مغزهای خوش‎طعم و خوش‎رنگ است و هسته‎های آن به‎راحتی از پوسته جدا و دو نیم می‎شوند.

اندازه درخت

نهال گردو فرنور برای کاشت با تراکم بالا مانند فاصله ۵ تا ۶ متر مناسب است.

بهترین زمان کاشت نهال گردو فرنور

نهال فرنور را می‎توان از اواسط آبان تا اواخر فروردین کاشت. البته بهترین زمان کاشت به منطقه و موقعیت زمین شما بستگی دارد.

 

·گردو فرانکت

درخت گردو فرانکت یکی از قدیمی‎ترین و شناخته‎شده‎ترین گونه‎های گردو اروپایی است. فرانکت یک گردو پربار، باکیفیت و فوق‎العاده محسوب می‎شود. میوه این درخت به شکل بیضی بزرگ با پوسته نازک اما محکم است. قیمت نهال گردو فرانکت به رنگ و طعم محصول آن بستگی دارد.

میزان باردهی درخت گردو فرانکت

گردو فرانکت عملکرد منظم و بالایی از خود نشان می‎دهد. اولین باردهی را می‎توان در اوایل سال سوم از آن انتظار داشت. اما بارده قابل‎توجهی از حدود سال هفتم یا هشتم به دست می‎دهد. یک درخت فرانکت مسن حدود ۵۰ تا ۷۵ کیلوگرم در سال گردو می‎دهد.

مغز گردو

مغز این گردو متوسط و حدوداً ۹-۱۲ گرم است. هسته آن رنگ قهوه‎ای روشن دارد و دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراشباع است. به همین دلیل، گردو فرانکت بسیار خوشمزه، مغذی و سالم است.

زمان برگ‎دهی (گل‎دهی)

گردو فرانکت یک درخت با رشد قوی و تاج پهن است. این درخت بسته به محل کاشت، معمولاً در سنین بالا با عرض تقریباً یکسان به ارتفاع ۲۰-۱۰ متر می‎رسد. دوره گلدهی با شروع جوانه‌زدن برگ‎ها بسته به منطقه جغرافیایی، در اوایل تا اواخر اردیبهشت است. با توجه ‌به جوانه‌زدن دیرهنگام، فرانکت نسبت به یخ‌بندان دیرهنگام مقاومت نشان می‎دهد.

گرده‌افشانی

گرده‌افشانی این درخت عمدتاً توسط باد انجام می‎شود. برای گرده‌افشانی بهینه، کاشت گونه دیگری در نزدیکی آن مؤثر است. معمولاً پس از خرید نهال گردو فرانکت چند عدد چندلر نیز باید تهیه شود.

·گردو ژنوتیپ برتر

این درخت در کشور ایران پرورش داده شده است. پالیز نهال که از بهترین نهالستان‎های کشورمان به شمار می‎آید، در زمینه تولید این گونه در سطح کشور شناخته شده است.

کارایی

این گونه نیز از نهال‎های بسیار پر بار است و از هر هکتار آن در سال می‌توان ۸۰ تن گردو برداشت کرد.

مغز و پوسته گردو

این گردو به شکل تخم‌مرغی رشد می‎کند. پوست آن کاغذی است و طعم بسیار شیرینی دارد. مغز گردو ژنوتیپ برتر به رنگ سفید شیری است و وزن آن به ۶.۳ گرم می‎رسد.

اندازه

این درخت معمولاً تا ارتفاع ۴ متری رشد می‎کند و برداشت گردو از آن بسیار آسان‎تر از دیگر درختان بلند است.

 

بهترین نهال گردو را جهت راه‎اندازی باغ گردو از کجا بخریم؟

نهالستان‎های زیادی در سراسر کشور وجود دارند. اما بسیار مهم است که قبل از خرید نهال گردو به استانداردهایی که این مراکز رعایت می‎کنند، توجه کنیم. نهال گردو نهالستان پالیز را که از معتبرترین و بهترین‎های ایران است، می‎توانید نهال های پیوندی را با ضمانت واقعی بازگشت کالا تهیه کنید. این امر مزیت بزرگی برای باغداران به شمار می‎آید و خیال آنها را از در حین خرید، راحت می‎کند.

برای اطلاع از تمام انواع نهال های گردوهایی که در این مقاله راجع به آنها صحبت کردیم و بسیاری دیگر، به سایت پالیز نهال با آدرس (paliznahal.ir ) مراجعه کنید. یا در مرورگر جستجوی گوگل عبارت نهالستان پالیز را سرچ کنید وارد سایت شوید. در این صفحه می‎توانید تمام انواع نهال‎های اصلاح شده گردو موجود در نهالستان پالیز را مشاهده کنید.

قیمت نهال گردو نیز از مسائلی است که در حین خرید برای مشتریان به‌خصوص در تعداد بالا بسیار مهم محسوب می‎شود. نهالستان پالیز تلاش می‎کند بهترین کیفیت را در کنار مناسب‎ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. جهت اطلاع از قیمت‌ها و همچنین مشاوره در مورد محصولات با شماره‌تلفن‌های ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷ / ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ تماس حاصل فرمایید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275382

مهمترین اخبار ایران و جهان: