نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 16:46

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی مناطق/کیفیت هوا کاهش می یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ساعات بعدازظهر امروز رشد ابر و در برخی مناطق بویژه شمال غرب خراسان رضوی بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ رخ خواهد داد.

مرتضی اثمری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روزهای پایانی هفته با شدت و ضعف افزایش سرعت وزش باد پدیده جوی غالب خواهد بود که بویژه امروز و روزهای پایانی هفته گاهی وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در ساعات بعدازظهر امروز رشد ابر و در برخی مناطق بویژه شمال غرب بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ رخ خواهد داد. دما تا اواسط هفته روند افزایشی خواهد داشت.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا یکشنبه را صاف گاهی همراه با وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی کرد.

اثمری افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و مه ولات با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۲۰ و ۳۰ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین بارندگی از جوین به میزان ۶.۵ میلیمتر و بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275482

مهمترین اخبار ایران و جهان: