نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 20:20

جشنواره گلاب گیری کردستان سال آینده به صورت ملی برگزار می شود

سنندج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سومین جشن گلاب گیری روستای «هەمرولە» سنندج با توجه به استعدادها و ظرفیت موجود در سطح ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی روز جمعه در جشنواره گلاب گیری که در روستای «هەمرولە» از توابع شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم بیانگر وحدت و همدلی مردم و نشان از استعدادهای حوزه تولید بخش کشاورزی در این منطقه است.

وی افزود: داشتن خاک حاصلخیز و منابع آبی فراوان از مهمترین ظرفیت‌های خدادادی روستاهای استان است که با بهره مندی از آنها می‌توان زمینه مهاجرت معکوس و توسعه روستاها را فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: این روستا ظرفیت مطرح شدن در سطح ملی را دارد اما وضعیت جاده دسترسی در برخی از روستاهای منطقه به ویژه هەمرولە مناسب نیست و اداره راهداری ملکف به ساماندهی آن است.

رمضانی افزود: امیدواریم سومین جشنواره گلابگیری در سال آینده گسترده‌تر و در سطح ملی برگزار شود چرا که «امروله» به دلیل زمین‌های حاصلخیز و کشاورزان باغیرت ظرفیت و قابلیت مطرح‌شدن در سطح ملی را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بخش حسین آباد ۴۲ شهید و روستای هەمروله ۲ شهید به نام‌های خلیل هدایتی و سید اشرف هدایتی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و باید نام و یاد این شهدای گرانقدر همواره گرامی داشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273538

مهمترین اخبار ایران و جهان: