نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 21:19

اشتغال ۸۰ جوان تحصیل‌کرده با برون‌سپاری خدمات شهرداری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: برون‌سپاری برخی از خدمات شهرداری و ارائه آن از طریق دفاتر پیشخوان دولت، زمینه اشتغال حدود ۸۰ نفر از جوانان تحصیل‌کرده را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در جلسه‌ای با مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی ایران که در راستای هم‌افزایی برای ارائه خدمات شهرسازی الکترونیک برگزار شد، اظهار کرد: از طریق ارائه خدمات توسط تعدادی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت به‌طور خاص، همکاری خوبی بین این معاونت و دفاتر طرف قرارداد در سطح مناطق پانزده‌گانه ایجاد شده است که علاوه بر اشتغال‌زایی، در این حوزه نیز به‌صورت تخصصی خدمات شهرسازی را در بستر الکترونیک به شهروندان اصفهانی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان نگاه ویژه‌ای به برون‌سپاری و تسری‌ خدمات شهرداری به مردم دارد و به دنبال تقویت نهادهای خدمات‌رسان در این حوزه است، افزود: برون‌سپاری بعضی خدمات شهرداری و ارائه آن از طریق دفاتر پیشخوان دولت، زمینه اشتغال حدود ۸۰ نفر از جوانان تحصیل‌کرده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های معماری، شهرسازی و عمران را فراهم کرده است.

مهدویان خاطرنشان کرد: تعامل بیشتر این معاونت با سازمان تنظیم مقررات رادیویی منطقه مرکزی در بستر شهر هوشمند و شهرسازی الکترونیک می‌تواند اصفهان را به الگویی برای سایر کلانشهرها تبدیل کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اعلام اینکه سال گذشته از طریق این دفاتر حدود ۵۲ هزار استعلام بانک و دفترخانه انجام شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز حدود 6 هزار استعلام ثبت و انجام شده است.

شهرداری زیرساخت‌های شهر هوشمند را فراهم کند

محمدتقی شفیعی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی نیز در این دیدار گفت: درخواست ما از سایر دستگاه‌ها این است که برای حرکت به سمت هوشمندسازی ارائه خدمات به مردم یاری‌گر سازمان باشند.

 وی افزود: درخواست ما از شهرداری اصفهان این است که زیرساخت‌های ارتباطی را در سایر حوزه‌های خدماتی در قالب هوشمندسازی و حرکت در مسیر شهر هوشمند فراهم کند تا همه بتوانند در این راه خدمات مطلوب‌تری ارائه کنند.

 گفتنی است هوشمندسازی بر استفاده از فناوری‌های نوین به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بیشترین تاکید را دارد در همین راستا مدیران شهری اصفهان سعی دارند تا با ارائه خدمات الکترونیک از طرق مختلف زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۸/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1250538

مهمترین اخبار ایران و جهان: