نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 20:28

کشف محموله گوشت قرمز در سرخه/ حمل فرآورده‌های دامی بدون گواهی بهداشتی؛ ممنوع!

محموله یک هزار و 200 کیلوگرمی گوشت قرمز منجمد فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای در شهرستان سرخه توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، ایمان فولادی، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک خودروی حامل یک هزار و 200 کیلوگرم گوشت قرمز منجمد فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای که از مبدأ استان تهران به مقصد شهرستان دامغان بارگیری شده بود، در پلیس‌راه سرخه توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان سرخه و عوامل یگان امداد متوقف شد.

وی تصریح کرد: پس از بازدید کارشناسان دامپزشکی شهرستان از محموله مذکور، متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فولادی گفت: دامپزشکی با سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی و به تبع آن با سلامت غذای مردم و جامعه ارتباط کاملاً مستقیم دارد؛ بنابراین هر گونه خدشه به سلامت فرآورده‌های خام دامی که به مصرف عام می‌رسد، عبور از خط قرمز دامپزشکی است که با تمهیدات علمی و قانونی با آن مقابله می‌کنیم تا سلامت غذایی مردم با منشأ دامی را در حد توان و ظرفیت‌های خود تضمین کنیم.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه افزود: حمل هرگونه فرآورده خام دامی مستلزم اخذ مجوزهای بهداشتی قرنطینه‌ای از اداره دامپزشکی شهرستان مبدأ بوده و با عاملان حمل غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی مطابق مقررات برخورد می‌شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1195438

مهمترین اخبار ایران و جهان: