نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 17:23

ضرورت توجه شهرداری ها و دستگاه قضا به ایمنی ساختمان ها

اراک- استاندار مرکزی گفت: شهرداری‌ها، پدافند غیرعامل و دستگاه قضا نسبت به این موضوع بی توجه نباشند چراکه ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعد از ظهر سه شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: مانور کوکبیه نتایج خوب و امید بخشی داشت و از ۶۰۰ عوامل فعال و ۲۰۰ اکیپ عملیاتی این مانور تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر تمرین و آموزش و هماهنگی؛ شناسایی نقاط ضعف از اهداف اصلی قلمداد می‌شود که باید برای اقدامات بعدی یا اقدامات واقعی مورد توجه باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در کار تیمی ضعف‌هایی در مجموعه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، تلاش شده در چند کار تیمی مدیران نتایج این کار تیمی را مشاهده کنند تا در عملیات‌های مرتبط از این مشاهدات استفاده شود.

مخلص الائمه اضافه کرد: فرمانداران بدون فوت وقت جلسات مدیریت بحران شهرستان‌ها را برگزار و هماهنگی با مدیرکل مدیریت بحران استانداری داشته باشند.

وی در خصوص ساختمان‌های غیرایمن گفت: شهرداری‌ها، پدافند غیرعامل و دستگاه قضائی نسبت به این موضوع بی توجه نباشند چراکه ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: هر زمان به مقوله ایمنی توجه نشود خساراتی ایجاد خواهد شد لذا این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: برپایی اردوگاه آموزشی امدادی در دستور کار مسئولان استان به عنوان یک ضرورت قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266282

مهمترین اخبار ایران و جهان: