نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 16:48

کمک 1.3 میلیون دلاری ژاپن به مدارس قرقیزستان

دولت ژاپن به مدارس قرقیزستان تجهیزاتی برای آمادگی در شرایط اضطراری و فناوری اطلاعات به ارزش 1.3 میلیون دلار اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، دولت ژاپن به مدارس قرقیزستان تجهیزاتی برای آمادگی در شرایط اضطراری و فناوری اطلاعات به ارزش 1.3 میلیون دلار اهدا کرد.

ژاپن با همکاری جمعیت ملی هلال احمر 15 هزار قطعه تجهیزات آمادگی اضطراری را در 600 مدرسه و همچنین 863 کامپیوتر را در 100 موسسه آموزشی در سراسر کشور خریداری و توزیع کرد.

«هیدکی گودا» سفیر ژاپن در این کشور  تاکید کرد که تجهیزات اهدایی شامل مگافون، آژیر دستی، سپر آتش نشانی، برانکارد تخلیه، کیت کمک‌های اولیه، تابلوهای اطلاعات خطر بلایا و دستگیره درهای اضطراری است.

وی گفت:  این کیت‌ها به عنوان بخشی از پروژه "بهبود تاب‌آوری کودکان در برابر خطرات آب و هوایی و بلایا در قرقیزستان" خریداری شده است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و علوم و  شرایط اضطراری با بودجه دولت ژاپن اجرا می‌شود. در مجموع قرار است حدود 900 هزار دانش آموز در 1800 مدرسه تحت پوشش قرار گیرند.

علاوه بر تجهیزات آمادگی اضطراری، پروژه دیگری که توسط  این کشور تأمین مالی شده است، مجموعه‌های کاملی از کامپیوترها را برای مؤسسات آموزشی منتخب در شهرک‌های جدید بیشکک و اوش و همچنین در مناطق روستایی توزیع کرده است.

این مدارس از سوی وزارت آموزش و علوم  قرقیزستان به عنوان نقاط راهبردی برای گسترش یادگیری دیجیتال و ارتقای مهارت‌های شمارش و سواد دانش آموزان شناسایی شده‌اند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233782

مهمترین اخبار ایران و جهان: