نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 22:13

نماینده مجلس: احداث راه آهن خراسان جنوبی در اولویت کاری دولت قرار گرفت

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن نهبندان - سربیشه - بیرجند در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی امروز در توییتی خبر از به سرانجام رسیدن پیگیرهای مستمر دوساله اش برای یکی از مهم ترین طرح های زیربنایی حوزه انتخابیه اش را داد و این خبر هم در اولویت قرار گرفتن عملیات احداث راه آهن نهبندان- سربیشه - بیرجند بود. 

خبرگار فارس پیگیر مراحل به نتیجه رسیدن این خبر از سوی نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی شد و نخعی هم این طور توضیح داد که اجرای ابر پروژه حیاتی راه آهن در شرق کشور یکی از اولویت هایی ست که توسط دولت سیزدهم به جد دنبال می شود.

به گفته وی چون مسیر اجرای این کلان پروژه زیرساختی طولانی ست اولویت هایی برای عملیاتی شدن آن در نظر گرفته شده که عملیاتی شدن قطعه بیرجند- یونسی یکی از این اولویت هاست.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ادامه داد: این که فقط مرکز استان و دیگر نقاط در مسیر این پروژه از زیرساخت راه آهن بهره مند شوند مورد اعتراض اینجانب برای حوزه های انتخابیه ام بود که این گلایه و خواسته را در هر دو سفر رئیس جمهوری و هئیت همراه به آیت الله رئیسی درمیان گذاشتم.

وی با اشاره به پیگیری های مستمر در این زمینه و برگزاری جلسه های متعدد در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بالاخره این پیگیرها و رایزنی ها نتیجه داد و رئیس جمهوری نیز با در اولویت قرار گرفتن احداث راه آهن نهبندان- سربیشه - بیرجند موافقت کرد و وزیر راه و شهرسازی نیز دستور به اجرای این پروژه زیربنایی مهم داد.

وی ضمن تشکر از رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان جنوبی گفت: مقدمات کار برای عملیاتی شدن اجرای پروژه توسط مشاور انجام شده و به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار نیز به زودی اجرایی می شود.

به گفته وی پس از آن نیز به مرور شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه زیربنایی مهم در شهرستان های نهبندان و سربیشه نیز خواهیم بود.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231482

مهمترین اخبار ایران و جهان: