نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 19:27

پرواز 8 بالن چین اطراف جزیره تایوان

وزارت دفاع تایوان بعد از ظهر شنبه در آستانه سال نوی چین از رصد 8 بالن این کشور اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از شناسایی 8 بالن چینی اطراف این جزیره خبر داد.

به نوشته روزنامه «تایمز ایندیا» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که روز شنبه بیشترین تعداد بالن‌های چینی را رصد کرده است. بنابر اعلام این وزارتخانه، 8 بالن چینی یک روز قبل از آغاز سال نوی چین در ارتفاعات مختلف از جمله ۴۵۷۲ متری مشاهده شدند.

چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و به طور منظم در اطراف این جزیره تمرینات نظامی انجام می‌دهد. عبور ناوها، هواپیماهای نظامی و بالن‌های چینی از خط میانه در تنگه تایوان  در ماههای اخیر همواره در صدر اخبار پکن و تایپه قرار داشته است.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از مانورهای نظامی چین شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست.

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره درباره تمایلات «جدایی طلبانه» هشدار داده و اعلام کرده است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

در ادامه تلاش‌های آمریکا برای تجهیز نظمی تایوان، منابع خبری گزارش کردند که ایالات متحده شماری موشک دوش پرتاب «استینگر» به این جزیره ارسال کرده است.

به غیر از موشک‌های استینگر، آخرین بسته کمکی ایالات متحده به تایوان شامل سامانه‌های راداری و همچنین سامانه‌های موشکی «هارپون» بود. به گفته وزارت امور خارجه چین، آمریکا در چند سال گذشته تسلیحاتی به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد دلار به این جزیره تحویل داده است.

تایوان که پایگاه‌های نظامی حساسی دارد در هفته‌های اخیر شاهد موجی از نفوذ پهپادهای چینی بوده‌اند.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667482

مهمترین اخبار ایران و جهان: