نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 15:31

ارائه خدمات به 1516 زوج نابارور قزوینی تحت پوشش تامین اجتماعی

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین از تشکیل 1516 پرونده برای زوج‌های نابارور استان قزوین تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اورنگ شیخ بگلو در نشست تعاملی کمیته همیاری با اصحاب رسانه استان که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین دو بیمارستان رازی و تاکستان در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: بیمارستان رازی با 253 تخت مصوب و 224 تخت فعال و بیمارستان تاکستان با 104 تخت فعال در حال ارائه خدمات به بیمه شدگان هستند.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: 67 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است و درصد بالایی از مردم استان مخاطب این سازمان بیمه‌گر در بحث درمان هستند و انتظار دارند متناسب با حق بیمه پرداختی از خدمات درمانی برخوردار شوند.

شیخ بگلو عنوان کرد: در 9 ماهه ابتدای امسال حدود یک میلیون مراجعه کننده سرپایی داشتیم و 23 هزار نفر هم در بیمارستان‌های استان بستری بودند و 10 هزار و 740 نفر در سطح استان تحت اعمال جراحی قرار گرفتند.

این مسوول اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی دولت در بحث فرزندآوری و ترویج زایمان طبیعی، تامین اجتماعی و مدیریت درمان از قسمت‌های بسیار پیش رو است و آمار زایمان طبیعی نسبت به سزارین در بیمارستان‌های تامین اجتماعی سطح استان در ردیف اول قرار دارد.

وی عنوان کرد: برای حمایت از زوج های نابارور یک هزار و 516 پرونده تشکیل شده و تا 6 میلیارد تومان در این رابطه هزینه شده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در مواجهه با بیماری باید تنها مشکل بیماران رنج حاصل از درد بیماری باشد نه مباحث دیگر اما متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی، مشکل بیماران فقط منحصر به رنج بیماری نیست از این رو چتر حمایتی ویژه برای بیماران خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شده است که در این مورد هم تا پایان 9 ماهه امسال 909 مورد پرداخت مالی جهت پوشش هزینه‌های درمانی این افراد صورت گرفته است.

پایام پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662882

مهمترین اخبار ایران و جهان: