نیوز سیتی!
26 بهمن 1402 - 20:59

پوتین: بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهم

رئیس‌جمهور روسیه امروز پنجشنبه گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور ترجیح می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز پنجشنبه گفت که جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به دونالد ترامپ ترجیح می‌دهد. 

پوتین در مصاحبه‌ای که ایتارتاس آن را منتشر کرده گفت: «بایدن مجرب‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر است. او یک سیاستمدار کهنه‌کار است. اما ما با هر کدام از سران آمریکا که توسط مردم این کشور انتخاب شوند کار خواهیم کرد.»

 

 متیو میلر، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا، شب گذشته در یک نشست خبری اعتراف کرد که کند شدن روند کمک مالی ایالات متحده به کی‌یف به تضعیف نیروهای مسلح اوکراین منجر شده است.

وی تاکید کرد: "مجلس نمایندگان آمریکا باید درخواست‌های رئیس جمهور جو بایدن را در کوتاهترین زمان ممکن تایید کند." میلر افزود، انفعال کنگره آمریکا در مورد کمک‌های مضاعف به ارتش اوکراین، در حال حاضر باعث کمبود تسلیحات و تخلیه ذخایر نیروهای مسلح اوکراین شده است.

روز سه شنبه، سنای آمریکا کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد که 70 سناتور به این لایحه رای مثبت داده و 29 سناتور مخالف آن بودند. از این مبلغ 60.06 میلیارد دلار برای حمایت از کی‌یف و 14.1 میلیارد دلار برای کمک به اسرائیل در نظر گرفته شده است.

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1671338

مهمترین اخبار ایران و جهان: