نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 00:34

کاهش آمار تصادفات در خراسان‌شمالی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: با توجه به آمار ۸ ماهه پزشکی قانونی در خصوص مصدومان و متوفیان حوادث جاده‌ای، کاهش آمار تصادفات در خراسان‌شمالی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌شمالی، محمد مشتری، مدیرکل این سازمان در سیزدهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آمار تصادفات و متوفیان سوانح رانندگی در خراسان شمالی تاکید کرد.

وی با ارائه آمار ۸ ماهه پزشکی قانونی در خصوص مصدومان و متوفیان حوادث جاده ای در کشور و استان، اظهار کرد: در مدت باقی مانده تا پایان سال جاری، باید تلاش کنیم آمار مصدومان و متوفیان در محورها کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک نیز در کاهش تصادفات جاده ای بسیار موثر است و با راهکارهای مختلف می توان سطح آگاهی کاربران جاده ای را افزایش داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هم در این جلسه اظهارکرد: در وقوع تصادفات شاخص های مختلفی موثر است و با توجه به افزایش آمار تصادفات جاده ای در استان باید سطح مهارت و فرهنگ ترافیکی ارتقا یابد.

رشیدی به ضعف هایی که در مهارت و فرهنگ رانندگی وجود دارد، اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه های اجرایی متولی و فضای مجازی می توانند در فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح رانندگی بسیار موثر باشند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637982

مهمترین اخبار ایران و جهان: