نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 17:47

مردم عمود خیمه انقلاب و نظام هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در خطبه این هفته نماز جمعه ۲۹ دی‌ماه گفت: اساس جمهوری اسلامی بر همین مردمی است که همواره پای‌کار اسلام، انقلاب و مکتب هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه در خطبه این هفته نماز جمعه ۲۹ دی‌ماه ضمن دعوت خود و مؤمنین و مؤمنات به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در این ماه خدا طلب آمرزش، هم‌نشینی باخدا را داشته و این فرصت عالی را از دست ندهیم و حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: پایان هفته آینده و ۱۳ ماه رجب که میلاد پربرکت آقا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) است، آیات سوره مبارکه آل‌عمران داستان مباهله پیامبر(ص) با نصارای نجران بیان می‌فرماید؛ بعضی از تعابیر این آیات بیانگر شأن، جایگاه و عظمت خانم فاطمه زهرا(س) و آقا علی بن ابیطالب(ع) است، نصارای نجران اصرار داشتند که عیسی مسیح پسر خداست و هرچه پیامبر گرامی اسلام(ص) سعی کردند موضوع را تفهیم کنند ولی این مسیحیان قانع نمی‌شدند و از طرف خدا آیاتی نازل بر پیامبر شد که گفت بیش از این با آنان بحث نکن و بگو بیایید مباهله شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان این‌که مباهله این است که دو گروه یا در نفر روبه‌رو هم قرار می‌گیرند و لعنت خدا را متوجه طرف مقابل اگر دروغ بگوید، می‌کنند، تصریح کرد: بزرگان نصران با خود گفتند اگر پیامبر به همراه لشکر و همراهان خود آمد با او مباهله کنید اما اگر با خانواده خود آمد با او مباهله نکنید، ناگهان وجود پیامبر به همراه حسن (ع) و حسین(ع)، فاطمه (س) و علی (ع) حاضر شدند نصارا وقتی این صحنه را دیدند پذیرفتند و ترسیدند مباهله نکنید و پذیرفتند تحت نظر اسلام زندگی کنند.

وی در خطبه دوم خود تأکید کرد: خداوند به بندگان خود امر می‌فرماید هر چه قدر در توان دارید سعی کنید تقوای الهی را رعایت کنید و برای اطلاعت از پروردگار به کاربندید و مبادا سستی پیشه و یا دچار غفلت شوید. درراه خدا انفاق کنید و ازآنچه ما روزی شما دادیم درراه خدا انفاق کنید و هر آنچه هست از آن خدا است.

*جوانان با کارهایشان باعث نشوند که پدر احساس کند قدرش را نمی‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ضمن اشاره به روز 13 رجب ولادت امیرالمؤمنین(ع) و روز تکریم جایگاه پدر بیان کرد: روز ولادت امام علی(ع) و روز پدر برای احترام کوچک‌ترها به پدرهای گرامی فرصت مناسبی است، این چروکی که در چهره و این خمیدگی که در قامت بزرگ‌ترها پیداشده است و گویای تلاش و زحمت، پشتکار و رنج است قدردانی شود زیرا که این انسان زحمتکش برای اراده زندگی و خانواده از مسیر حلال داشته است.

وی با تصریح این‌که بسیار به‌جا است که نسل‌های بعد حرمت بدارند و قدردان زحمات این پدرهای بزرگ باشند، گفت: مبادا فرزندی با اظهار توقعات بیجا پدر را شرمنده کند و به جوانان عرض می‌کنم که پشت نگاه و سکوت پدر و پدربزرگ‌های شما حرف‌های زیادی است که اگر گفته شود آن‌وقت عیار بالای صحبت‌ها معلوم می‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: نباید پدر احساس کند کسی قدرش را نمی‌داند و آن‌وقت با دل سوخته آهی از دل بکشد که این آه منشأ خطرات بسیاری می‌تواند باشد. همین‌که پدران کلمه توحید، عقیده به پیامبرش، حب به اهل‌بیت را دل‌های ما کاشتند این بزرگ‌ترین حق برای آنان ایجاد کرده است قدردان و مراقب باشیم زمانی که فرزند به مرحله از رشد رسید کمک‌کار پدر و مادر باشد.

* اساس جمهوری اسلامی مردم هستند.

وی اشاره‌ای به دیدارش در محضر رهبر معظم انقلاب(مدظله) داشت و گفت: ائمه جمعه کشور حامل سلام ملت شریف محضر رهبر بزرگوار بودند و رهبر هم در جواب این سلام فرمودند؛ آقایان ائمه جمعه سلام بنده را محضر مردم شریف و عزیز ایران اسلامی ابلاغ کنید، این سلام به نقش و جایگاه مهم مردم در همه عرصه‌ها تأکید داشت و مردم در همه عرصه‌ها پای‌کار قرآن، اسلام و مکتب ایستادند و اساس جمهوری اسلامی ایران همین مردم هستند.

وی عنوان کرد: مردم در سال ۵۶ و ۵۷ رژیم ستم‌شاهی را با نابود کردند و امام راحل بارأی مردم نوع حکومت را انتخاب کردند که ۹۸ درصد ملت شریف ایران به‌نظام جمهوری اسلامی ایران رأی عالی داد و این مردم بودند که انتخاب کردند و بقیه مراحل را نیز تا به امروز میدان‌دار تمام عرصه‌ها مردم بودند و هستند، شهدای بزرگوار در سرلوحه این نظام قرار دارند و مایه افتخار هستند.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: مردم عمود خیمه انقلاب و نظام هستند، آنچه رخ داد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خیمه‌های فساد دشمنان مردم را در نقاط دور و نزدیک هدف موشک‌های بالستیک قرارداد و برای حفظ و حراست از ملت شریف ایران اسلامی بود.

لازم به ذکر است پیش از اقامه نماز جمعه این هفته، از مدال‌آوران مسابقات پاراآسیایی هانگژو تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642882

مهمترین اخبار ایران و جهان: