نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 09:23

افزایش زمین‌ خواری در روستای دزق سرولایت

بخشدار سرولایت از افزایش میزان زمین خواری و تصرف اراضی‌ملی در روستای دزق بخش سرولایت نیشابور خبر داد

باقر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: برابر گزارش‌های دریافتی، تصرفات اراضی ملی توسط اشخاص سودجو به صورت فردی و گروهی در روستای دزق رو به افزایش است.

بخشدار سرولایت تصریح کرد:دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این‌ موضوع موظف هستند اراضی مربوط را محصور و نشانه‌گذاری کرده و همچنین برای تصرفات فعلی پرونده قضایی تشکیل داده و پیگیری کنند.

وی افزود: در راستای جلوگیری از افزایش ساخت وسازهای غیرمجاز، کمک به مهاجرت‌کنندگان اهالی روستای دزق و نیز پیشگیری از تخریب اراضی کشاورزی، تصرف تپه‌ها، اراضی ملی و حریم رودخانه ها ، طی بازنگری نقشه طرح هادی روستا، در ابتدای سال جاری محدوده روستا افزایش و الحاق به محدوده آنها انجام شده است.

صدیقی ادامه داد: به اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا هم موضوع تعهدات دولت برای فراهم کردن زمین در قالب طرح جوانی جمعیت که باید عملیاتی شده و زمین به نسبت متقاضیان درنظر گرفته شود چندین مرحله و طی جلساتی عنوان شده است.

بخشدار سرولایت عنوان کرد: وضعیت کنونی پدیده زمین‌خواری در برخی روستاها نشان می‌دهد، از شعار تا عمل بسیار فاصله است و توجه برخی از مسئولان به این‌مهم کمرنگ شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642438

مهمترین اخبار ایران و جهان: