نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1403 - 08:41

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان وجود دارد.

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمان، اظهار داشت:باتوجهبهاحتمالرخدادتگرگدراستان، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه بنابه اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان و صدور هشدار سطح نارنجی، بیان کرد: از امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشتماه تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی جدیدی در استان مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانادامه داد: با فعالیت این ‌سامانه شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

سالخورده گفت: منطقه اثر این سامانه؛ نیمه شمالی، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان و شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان است.

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال اصابت صاعقه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانبا بیان اینکه پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود، ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1703238

مهمترین اخبار ایران و جهان: