نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 09:12

اصفهان میزبان همایش بین المللی مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپائیان

همایش بین المللی مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپائیان بیست و سوم و بیست و چهارم بهمن ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

اصغر منتظر القائم، دبیر همایش بین المللی مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سبک شناسی، تحلیل و نقد و تبیین طرح‌های تحقیقاتی و پژوهش‌های اروپائیان در حوزه مطالعات قرآنی و سیره نبوی و مطرح کردن علوم قرآنی و تحقیقات  غربیان و دانشمندان اسلامی، بسترسازی تعاملات علمی محققان اسلامی و اروپایی  از جمله اهداف این همایش است.

وی با بیان این که پژوهشگران، محققان و دانشمندانی از اروپا، آمریکا و کشور‌های منطقه در این همایش حضور دارند، افزود: نسخه شناسی قرآنی و مطالعات زبانی قرآن از منظر اروپایی‌ها و سیر مطالعات تاریخ قرآن در اروپا از محور‌های این همایش است.

دبیر همایش بین المللی مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپائیان گفت: چاپ مقالات برگزیده در مجلات علمی پژوهشی در دستور کار قرار دارد و نتایج داوری مقالات ۳۰ دی اعلام می‌شود.

منتظرالقائم خاطرنشان کرد: این همایش بیست و سوم و بیست و چهارم بهمن ماه به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه محققان خارجی ۱۵۰ مقاله برای این همایش ارسال کرده اند گفت: ۱۲ محقق خارجی و ۱۳۰ نفر از محققان و دانشمندان ایرانی به صورت حضوری در این همایش شرکت می‌کنند.

همایش بین المللی مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپائیان  را دانشگاه اصفهان با همکاری ۲۸ دانشگاه همکار از دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های بغداد، نجف و کوفه از عراق برگزار می‌کند.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651582

مهمترین اخبار ایران و جهان: