نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 09:21

ضرورت ایجاد تجارت حرفه‌ای محصولات کشاورزی در روستاهای مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان محمودآباد گیاهان صادراتی دارای کیفیت مطلوب تولید که ظرفیت بالایی برای استان محسوب می‌شود، گفت: تجارت حرفه‌ای محصولات کشاورزی در روستاهای مازندران باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، سید محمود حسینی‌پور در بیستمین سفر شهرستانی روز گذشته از واحدهای تولیدی گل و گیاه در محمودآباد بازدید کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید به دنبال کارهای اقتصادی مشارکتی در روستاهای مازندران باشیم و امور اقتصادی در روستاها افزایش پیدا کند، اظهار کرد: با سفر به شهرستان محمودآباد از روستای وازیک بازدید کردیم که یک الگوی موفق و مناسب در اجرای طرح تولیدی گل و گیاه در قالب مشارکت اهالی روستا است.

وی افزود: روستاهای مازندران اراضی حاصلخیزی در اختیار دارند و انتظار می‌رود همه روستاهای استان باید به کارگاه تولید و اشتغال تبدیل شوند هرچند در این بین نقش دهیاران برجسته و اثرگذار است.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در شهرستان محمودآباد گیاهان صادراتی دارای کیفیت مطلوب تولید که ظرفیت بالایی برای استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: تجارت حرفه‌ای محصولات کشاورزی در روستاهای مازندران باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: به زیر ساخت‌های صادرات گل و گیاه مازندران در گذشته کم توجهی شده است ولی امروزه با ورود بخش خصوصی و همکاری بی‌امان دولت صادرات گل و گیاه از مازندران رونق یافته و باید بیشتر از گذشته باشد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652782

مهمترین اخبار ایران و جهان: